Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja helt galet det ska naturligtvis hända nått med skulden att den minskar efter inbetalningar.
Ärligt talat så fattar jag inte alls hur skulden kan öka när man betalar.
Fruktansvärt system vi har i detta land sjukt rent ut sagt att det ens är lagligt!
Blir riktigt förbannad och förstår Folk som söker skuldsanering finns inget annat alternativ så där kan man inte leva skulden blir ju aldrig klar hutlöst.
Ja de känns Förjävligt. Har sån ångest över detta och mår bara sämre och sämre.

Jaa de va Innan, men när jag va i kontakt med dom så sa dom att dom drar tillbaka fe om jag betalat in 10k direkt

Då är det en invändning du gjort/ska göra. Dom brukar sällan vinna framgång

En undran

När man sett sitt namn i poit att man fått skuldsanering. Får man något brev från kfm en bekräftelse eller nåt. Undrar då min handläggare fortfarande inte sagt något om min skatteåterbäring. Då vi inte ena har haft den på tal eller något.

Var det inte med i betalplanen så lär den ju vara din.

Ja helt galet det ska naturligtvis hända nått med skulden att den minskar efter inbetalningar.

Har man tagit ett lån med 28 % ränta så ska man naturligtvis betala enligt avtalet. Betalar man då bara några hundralappar i månaden på ett fem-sexsiffrigt belopp så kommer skulden så klart inte att minska.

Har företaget dock tagit ut en ränta som inte stämmer med överenskommet avtal så ska man bestrida det, och har man rätten på sin sida ska man ta det till högsta möjliga instans.

Men i slutändan har man nästan garanterat tagit lån som man visste att man inte kunde betala om man hamnar hos KFM. Då kan man ändå skatta sig lycklig över att vi i Sverige har så pass humana lösningar som löneutmätning och skuldsanering.

Ok har ju inte velat andvända dom. Nä stod inget i betalplanen om skatteåterbäring

Har man tagit ett lån med 28 % ränta så ska man naturligtvis betala enligt avtalet. Betalar man då bara några hundralappar i månaden på ett fem-sexsiffrigt belopp så kommer skulden så klart inte att minska.

Har företaget dock tagit ut en ränta som inte stämmer med överenskommet avtal så ska man bestrida det, och har man rätten på sin sida ska man ta det till högsta möjliga instans.

Men i slutändan har man nästan garanterat tagit lån som man visste att man inte kunde betala om man hamnar hos KFM. Då kan man ändå skatta sig lycklig över att vi i Sverige har så pass humana lösningar som löneutmätning och skuldsanering.

Sverige humant ??? Sverige är ett av få länder som straffar folk som hamnat på ekonomiskt obestånd hårdare än vad man gör med kriminella och de flesta länder i väst har liknande skuldsanerings lösningar som i detta land.
Glöm heller inte att vi har ett av världens högsta skattetryck... ska man skatta sig lycklig över det oxå?!

Sverige humant ??? Sverige är ett av få länder som straffar folk som hamnat på ekonomiskt obestånd hårdare än vad man gör med kriminella och de flesta länder i väst har liknande skuldsanerings lösningar som i detta land.
Glöm heller inte att vi har ett av världens högsta skattetryck... ska man skatta sig lycklig över det oxå?!

Man "hamnar" inte på ekonomsikt obestånd. Man försätter sig i det, antingen genom oförsiktighet eller ren försumlighet. Jag har själv gjort båda, så jag talar av egen erfarenhet.

Självklart ska man betala tillbaka sina skulder. Det måste alltid vara regeln, även om det kan finnas undantag i extremfall. Det är inte hållbart med system där banker och kreditinstitut inte vågar låna ut pengar för att det är för lätt att få skuldsanering. Flera såna exempel finns redan i EU.

Man "hamnar" inte på ekonomsikt obestånd. Man försätter sig i det, antingen genom oförsiktighet eller ren försumlighet. Jag har själv gjort båda, så jag talar av egen erfarenhet.

Självklart ska man betala tillbaka sina skulder. Det måste alltid vara regeln, även om det kan finnas undantag i extremfall. Det är inte hållbart med system där banker och kreditinstitut inte vågar låna ut pengar för att det är för lätt att få skuldsanering. Flera såna exempel finns redan i EU.
Wow vad dömande. Sjukdom och andra djävulskap kan orsaka denna situation.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp