Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast jag "vet" att om jag skulle ha ett hyreshus skulle jag inte hyra ut till någon med skuldsanering även om det enligt dig inte innebär någon extra risk.

Det har inte varit din påhittade uthyrning vi har tagit upp i denna tråd. Utan verkliga livsöden. Och bara för att inge hopp för dem med skuldsanering och om att hyra lägenhet. Inget annat.

Vad ditt syfte har varit vet jag inte?

Jo att inge tron hos människor att det är ingen som vill ha en.

Min fundering angående hyresvärdar som kan acceptera pågående skuldsanering var endast för att minska stress om man skulle vara tvungen att söka nytt boende under pågående skuldsanering.

Jag höll själv på att bli tvungen att kolla alternativ för några månader sedan. Där av min fundering inför framtiden.

Kan även upplysa att om man klarar av att plugga och jobba samtidigt som man har pågående skuldsanering, kan det även gå att få hyra studentlägenhet under tiden man pluggar och tar poäng. Omständigt, men kan vara en nödlösning om man hamnar i den sitsen.

Det har inte varit din påhittade uthyrning vi har tagit upp i denna tråd. Utan verkliga livsöden. Och bara för att inge hopp för dem med skuldsanering och om att hyra lägenhet. Inget annat.

Vad ditt syfte har varit vet jag inte?

Jo att inge tron hos människor att det är ingen som vill ha en.

Du har så rätt i att du inte vet mitt syfte:)

Tråkig stämning här nu... Jag förstår @magdaa så väl & jag förstår samtidigt @Lasseman så väl !

Efter snart 20 år i just fastighetsbranschen, så förstår jag även OSS/Fastighetsägarna, som arbetar i branschen.

Än mer förstår jag alla de bolag, små som stora, som väljer att stå utanför de kommunala ”Boplats sidorna”.
Hade jag haft egna fastigheter, så hade jag oxå valt att själv ”handplocka” mina hyresgäster efter eget tycke och smak...
ALLT för att minimera risken för ”obehagligheter”.
Som ja åberopat tidigare: när VÄL hyresgästen har ”signat” hyresavtalet & är på plats i bostaden, så kickar besittningsskyddet in & den väger kraftigt till hyresgästens fördel... Det är oerhört SVÅRT och oerhört tidskrävande att få ut en hyresgäst som missköter sig... :(

Sen vet Ni alla att jag själv ”sitter i skiten” och man står sig själv närmast, right?!
Jag vet oxå att jag ALDRIG någonsin ens varit i närheten av att inte kunna/vilja betala för mitt boende...min trygghet, min borg... men även ja är icke önskvärd nuförtiden ! :(

Tråkig stämning här nu... Jag förstår @magdaa så väl & jag förstår samtidigt @Lasseman så väl !

Efter snart 20 år i just fastighetsbranschen, så förstår jag även OSS/Fastighetsägarna, som arbetar i branschen.

Än mer förstår jag alla de bolag, små som stora, som väljer att stå utanför de kommunala ”Boplats sidorna”.
Hade jag haft egna fastigheter, så hade jag oxå valt att själv ”handplocka” mina hyresgäster efter eget tycke och smak...
ALLT för att minimera risken för ”obehagligheter”.
Som ja åberopat tidigare: när VÄL hyresgästen har ”signat” hyresavtalet & är på plats i bostaden, så kickar besittningsskyddet in & den väger kraftigt till hyresgästens fördel... Det är oerhört SVÅRT och oerhört tidskrävande att få ut en hyresgäst som missköter sig... :(

Sen vet Ni alla att jag själv ”sitter i skiten” och man står sig själv närmast, right?!
Jag vet oxå att jag ALDRIG någonsin ens varit i närheten av att inte kunna/vilja betala för mitt boende...min trygghet, min borg... men även ja är icke önskvärd nuförtiden ! :(

Nejdå! @Kimsan72

Ger man sig ut på ett anonymt forum får man räkna med olika synsätt/erfarenheter!

De flesta här inne peppar varann och utan detta forum hade jag aldrig kommit så långt som jag gjort idag, i min resa till skuldsanering.
:)

Nejdå! @Kimsan72

Ger man sig ut på ett anonymt forum får man räkna med olika synsätt/erfarenheter!

De flesta här inne peppar varann och utan detta forum hade jag aldrig kommit så långt som jag gjort idag, i min resa till skuldsanering.
:)

Min respekt har Du ... oavkortat ❤️ och det hoppas jag att Du vet/känner...for what its worth... ❤️

You bet sweetie... Du & jag... vi vet, vi förstår ❤️

Vi vet vi förstår..♥️

För 4 år sen lyckades jag hitta denna länk. Jag hade panikångest över mitt ekonomiska liv. Levt på gränsen i nästan 10 år. Pusslat, trixat, lånat av olika anledningar och mådde så dåligt psykiskt men också fysiskt. En lång historia, men idag har jag 3 år kvar av min skuldsanering och visst det är en kamp och motgångar varje dag. Men jag är en ny människa och så många här inne har ovetandes hjälpt mig genom min resa. Ovärderligt! :)

Självklart ska jag betala de jag är skyldig, jag ska inte få någonting gratis men känns så himla hopplöst och förnedrande när man sitter och betalar och betalar, lever på existensminimum år in och år ut, så händer de ingenting.
Känns orättvist.

Hade en avbetalningsplan med Lindorff (nu Lowell) för ca 3 år sen. Fick dubbellön när jag vart fast så startade en avbet.plan med dom, men för att få göra de behövde jag betala 10k, gjorde de så gärna när jag fick dubbellön, skulle sedan betala 1k varje månad. Swishade in 10k +1k, sen fortsatte de med 1k i 6 månader, fick sedan ett brev att eftersom jag inte betalat så avbröts planen, kontaktade dom men dom hade inte fått några pengar alls, tog print screen skickade till dom men nej ingenting. Kontaktade massa instanser men fick ingen hjälp. Man står så jäkla hjälplös i denna sits,de är alltid bolaget som äger skulder som har rätt oavsett vad.
Ja helt galet det ska naturligtvis hända nått med skulden att den minskar efter inbetalningar.
Ärligt talat så fattar jag inte alls hur skulden kan öka när man betalar.
Fruktansvärt system vi har i detta land sjukt rent ut sagt att det ens är lagligt!
Blir riktigt förbannad och förstår Folk som söker skuldsanering finns inget annat alternativ så där kan man inte leva skulden blir ju aldrig klar hutlöst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp