Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Varifrån kommer de höga räntorna ifrån då? Inkasso bolagen får inte sätta vilken ränta som helst så är ju initiala avtalen .

Mobilabonnemanget kan ju inte vara problemet.

TFF är väl bara vanlig dröjsmålsränta så blir ju inga stora belopp där

Varifrån kommer de höga räntorna ifrån då? Inkasso bolagen får inte sätta vilken ränta som helst så är ju initiala avtalen .

Mobilabonnemanget kan ju inte vara problemet.

TFF är väl bara vanlig dröjsmålsränta så blir ju inga stora belopp där

När jag fick lönutmätning så kontakten jag kfm och hörde mig för lite hur allting skulle gå till e tc, (försökte ej bli av med den som jag läst @Lasseman skrivit om ), utan bara höra mig för. Så sa hon att eftersom dom drar ca 10k i månaden så är jag klar på ca 11månader. Yay tänkte jag, efter 9 månader ringde jag igen för att kolla hur mycket de var kvar, hon ba 90k. Jag ba ??????? Ursäkta???? Så förklarade hon för mig att inkasso bolagen får sätta vilken ränta per dag dom vill, upp till 30%. Vissa bolag är normala och sätter 8% ungefär. Men sen finns de dom där idioterna (ursäkta mig) som verkligen ska suga ur allting så som intrum, Lindorff (Lowell).

Kan dubbelkolla vad som ligger på intrum och Lowell när jag kommer hem!

Lowell är telefoni, intrum är samlingärende står det.

På intrum va originalskuld:
5600kr, inbetalt 7500kr
Kvar: 5400kr

Andra på intrum var originalskuld:
19000kr, inbetald 33.000kr
Kvar: 17.000.

Så sjukt.

Gothia tar 24,90%

Bilagor

• 19F71A3D-11FB-49F7-A171-50C35C7EFA3C.jpeg
    19F71A3D-11FB-49F7-A171-50C35C7EFA3C.jpeg
    380.5 KB · Visningar: 10
När jag fick lönutmätning så kontakten jag kfm och hörde mig för lite hur allting skulle gå till e tc, (försökte ej bli av med den som jag läst @Lasseman skrivit om ), utan bara höra mig för. Så sa hon att eftersom dom drar ca 10k i månaden så är jag klar på ca 11månader. Yay tänkte jag, efter 9 månader ringde jag igen för att kolla hur mycket de var kvar, hon ba 90k. Jag ba ??????? Ursäkta???? Så förklarade hon för mig att inkasso bolagen får sätta vilken ränta per dag dom vill, upp till 30%. Vissa bolag är normala och sätter 8% ungefär. Men sen finns de dom där idioterna (ursäkta mig) som verkligen ska suga ur allting så som intrum, Lindorff (Lowell).

Dom får absolut inte sätta vilken ränta dom vill.

Räntan sätts ju årligen har daglig ränta på 25% så är det ocker och kan bestridas vad det ens finns för avtal.

Räntan sätts i utslaget, går inte att välja en högre sedan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp