Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo jag har stenkoll på vad för skulder jag har; hur stora osv. Har försökt löda detta under 5 års tid nu. Gjorde avbetalningsplaner osv, men sen fick ja lönutmätning vilket resulterade i existensminimum så kunde ej fullfölja planerna.

Du bör ju få tillbaka ca 30000 på skatten om du betalt in de räntorna, så isåfall så försvinner iaf 1/3 av skulden. Kanske gåt lättare att betala ner den sedan. Ioch med att skulden är så pass låga så hade jag nog försökt med https://www.svea.com/se/sv/privat/lana/skuldfinansiering/ om du har hffsad inkomst och inte många förfrågningar.

Du bör ju få tillbaka ca 30000 på skatten om du betalt in de räntorna, så isåfall så försvinner iaf 1/3 av skulden. Kanske gåt lättare att betala ner den sedan. Ioch med att skulden är så pass låga så hade jag nog försökt med https://www.svea.com/se/sv/privat/lana/skuldfinansiering/ om du har hffsad inkomst och inte många förfrågningar.

Har levt på sjukpenning och fk drog för lite skatt så fick betala tillbaka ”:)”.
Har testat svea, men över 50k behövs borgenär och har dessvärre ingen.. känns så jävla hopplöst. Ser inge slut på den här skiten...

Förra året fick ja tillbaka 10k, de fick KF såklart men de va räntor. Hur mkt dom än får så äts de upp av räntor, vissa bolag har räntor på 25% VARJE DAG..

Du kan skicka betalningsföreläggande på den du lånat ut till om den nu har någon betalningsförmåga.
Budgetrådgivaren hjälper dig nog, jag är lite osäker på om du är kvalificerat insolvent.. men har du varit i rullorna i 10 år vet du nog inte var du har skulder och hur stora, totala skuldbilden alltså.

Är inte så lätt, måste finnas något som styrker att den andre personen skulle betala lönekostnad.

Man kan ju testa att skicka skriver dom under så är det ju funkar det ju.. Bestrider dom så blir styrkande dokument viktiga.

Är inte så lätt, måste finnas något som styrker att den andre personen skulle betala lönekostnad.

Man kan ju testa att skicka skriver dom under så är det ju funkar det ju.. Bestrider dom så blir styrkande dokument viktiga.

Nej, orkar ej krångla med att försöka lägga över de på någon annan. Är mina skulder eftersom jag va dum nog att inte säga nej. Nu vill jag göra rätt för mig och betala MEN sjukt svårt när man betalat ca 200k på en skuld som från början va 90k och den står kvar på samma (ingenting nytt har tillkommit. Har betalat ALLT sen 5 år tillbaka).

Nej, orkar ej krångla med att försöka lägga över de på någon annan. Är mina skulder eftersom jag va dum nog att inte säga nej. Nu vill jag göra rätt för mig och betala MEN sjukt svårt när man betalat ca 200k på en skuld som från början va 90k och den står kvar på samma (ingenting nytt har tillkommit. Har betalat ALLT sen 5 år tillbaka).

Inte så krångligt om personen skriver under utan att bestrida. Bara ett papper du fyller i då..

Försökte driva in 80K av en person för något år sen. KF kunde inte hitta personen mamman hade meddelat att han låg på sjukhus.

Fick jag som svar från KF. Kollade personens FB och verkade riktigt så valde att lägga ner då personen inte kunde ändå betala och verkade ha nog med problem.

Inte så krångligt om personen skriver under utan att bestrida. Bara ett papper du fyller i då..

Försökte driva in 80K av en person för något år sen. KF kunde inte hitta personen mamman hade meddelat att han låg på sjukhus.

Fick jag som svar från KF. Kollade personens FB och verkade riktigt så valde att lägga ner då personen inte kunde ändå betala och verkade ha nog med problem.

Oj, fy tusan.. de är familjemedlemmar så vill ej starta något. Vill betala och börja om på nytt. Därför undrar jag hur möjligheten för skuldsanering ser ut..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp