Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...men bästa Du... jag, om någon, vet !! ❤️ Jag arbetar i branschen & har extremt mycket ”branschkontakter” samtidigt som ja själv ”sitter i skiten” MEN ingen skulle någonsin tänka tanken att jag någonsin skulle missköta mitt boende - EVER !!
Nu behöver inte jag och vill heller inte byta boende - bor klockrent, men även med alla mina kontakter i branschen, så skulle jag nog likväl vara ganska ”rökt” om ja behövde nytt boende... :(

Finns som sagt olika hyresvärdar.
Tur att vi bor som vi vill.:)

Märklig inställning, när det finns många MED skuldsanering som sköter sig klanderfritt. Och många UTAN som inte gör det..

Vad är det med att man per automatik inte skulle sköta sin hyra då man har skuldsanering? Man är GRUNDLIGT utredd och blivit trodd att klara av den.
Det finns en människa bakom varje, och endel hyresvärdar ser mer på personlig lämplighet när de vill hyra ut. Trovärdighet mm..

Jag vet av egen erfarenhet att det är så just hyresvärdar tänker. Men kanske inte stora komersiella, som tror sig veta vem som kan betala.

Allt är inte svart eller vitt... @Lasseman

Hade jag en hyresfastighet med typ 6 lägenheter och folk hela tiden ringde och ville ha lägenhet, varför skulle man då ens ta risken? Marginalerna är inte vansinnigt stora, så om en slutar att betala blir det märkbart direkt.
Hyran kanske inte missköts av den med skuldsanering/mängder med anmärkningar, men risken är högre

Kan man dessutom slippa processen med avhysningar och kostnaderna kring en sådan så länge det går är det bra..

Hade jag en hyresfastighet med typ 6 lägenheter och folk hela tiden ringde och ville ha lägenhet, varför skulle man då ens ta risken? Marginalerna är inte vansinnigt stora, så om en slutar att betala blir det märkbart direkt.
Hyran kanske inte missköts av den med skuldsanering/mängder med anmärkningar, men risken är högre

...inte är det dåliga betalare som stjälper min fastighetsbudget iallafall...men alla utryckningskostnader pga LSS boenden gör det dock...
Vi är bara i början på Q2 och redan har jag överskridit min budget BIG TIME pga det... :(

...inte är det dåliga betalare som stjälper min fastighetsbudget iallafall...men alla utryckningskostnader pga LSS boenden gör det dock...
Vi är bara i början på Q2 och redan har jag överskridit min budget BIG TIME pga det... :(

Om man har 4 eller 6 lägenheter är nog problemet större än för ett stort bostadsbolag.. om 16-25% av intäkterna uteblev utan förvarning kan det nog bli besvärligt.
Det går ju att få tillbaka genom en löneutmätning, men det kan ju ta både 1 5 och 15 år innan det är återbetalt fullt.

Om man har 4 eller 6 lägenheter är nog problemet större än för ett stort bostadsbolag.. om 16-25% av intäkterna uteblev utan förvarning kan det nog bli besvärligt.
Det går ju att få tillbaka genom en löneutmätning, men det kan ju ta både 1 5 och 15 år innan det är återbetalt fullt.

Visst är det så...absolut !
Fick dock vetskap om att vi skriver av skulder pga obetalda hyror efter 24 månader... Ska grotta ner mig mer i detta nästa vecka, för det låter absurt...men så är det tydligen ! :(

Visst är det så...absolut !
Fick dock vetskap om att vi skriver av skulder pga obetalda hyror efter 24 månader... Ska grotta ner mig mer i detta nästa vecka, för det låter absurt...men så är det tydligen ! :(

Kanske inte lönsamt att driva det vidare, är väl särskilda preskibitionsregler på hyresskulder också? Bolag står kanske inte i kö för att köpa upp sånt heller, men att sälja och få in 20% vore bättre än skriva av kan man tycka

Kanske inte lönsamt att driva det vidare, är väl särskilda preskibitionsregler på hyresskulder också? Bolag står kanske inte i kö för att köpa upp sånt heller, men att sälja och få in 20% vore bättre än skriva av kan man tycka

Nä, ja har inte hunnit fördjupa mig i detta då allt sköts av ”hyresadmin”. Jag bara godkänner/avslår deras rekommendationer.
Tycker oxå att det låter besynnerligt dock.
Dock budgeterar jag med sk. ”Konstaterade hyresförluster” på varje fastighet (nån procent).

Vad jag har försökt förklara är att bara för att man har skuldsanering betyder inte det att fastighetsägaren har sämre förutsättningar att få in hyran än tex om de hyr ut till en person utan anmärkning, men med skyhöga lån och urkass ekonomi och som ligger på gränsen månad efter månad med att kunna betala sin hyra. Det finns många olika orsaker till att inte kunna betala. Många som har mycket mindre kvar när alla räkningar är betalda än vad jag har, men som blir godkända pga att de inte står skudsanering i kreditupplysningen.
Jag hade mycket sämre ekonomi innan jag släppte allt till KF, än nu med min skuldsanering.
Det är det jag menar att just min hyresvärd såg.

Min hyresvärd var av en annan uppfattning

Hade lite planer på att försöka byta till en billigare lgh för skuldsaneringen

De menade då eftersom jag bott hos dem i över 8 år utan sen hyra samt att när jag hade löneutmätning hade jag pengar specifikt till hyran det samma gäller ju nu med skuldsanering.

Så har man privat ska man nog ta sig tiden och förklara på kontoret live.

Som andra skriver här har aldrig haft så bra ekonomi nu med tidigare löneutmäning samt skuldsanering nu.

Men samtidigt har jag förståelse för värdarnas val inget konstigt med det men ta er tid o kolla med era värdar eller hos den värden ni söker hos, man kan inte få mer än ett nej och då är det bara att kolla vidare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp