- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Märklig inställning, när det finns många MED skuldsanering som sköter sig klanderfritt. Och många UTAN som inte gör det..
Vad är det med att man per automatik inte skulle sköta sin hyra då man har skuldsanering? Man är GRUNDLIGT utredd och blivit trodd att klara av den.
Det finns en människa bakom varje, och endel hyresvärdar ser mer på personlig lämplighet när de vill hyra ut. Trovärdighet mm..
Jag vet av egen erfarenhet att det är så just hyresvärdar tänker. Men kanske inte stora komersiella, som tror sig veta vem som kan betala.
Allt är inte svart eller vitt... @Lasseman
Du har självklart helt rätt i Dina tankar, men så ser inte fastighetsbolagen det... Lika lite som man får handla på t.ex kredit i web affärer, eller få ett mobilabonnemang...ja, listan kan göras lång...

Ps. För bara några veckor sedan satt jag i möte hos hyresgästföreningen, KF och Socialen gällande hur vi, fastighetsägare, skulle försöka minska på antalet vräkningar. Stora som små fastighetsägare närvarade och då kom även denna diskussion upp...om vi accepterar just folk med betalningsanmärkning, skuldsanering och ingen av de 30talet fastighetsägare gjorde det...

Nu sitter ja ju själv i den sk. skiten, men ALDRIG hsr jag ens varit i närheten av att inte betala min hyra - ALDRIG !!
Det handlar ju om det mest basala - min och min dotters trygghet !!!
Så ser dock inte fastighetsägarna det...

Senast ändrad: