Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan nån förklara vad detta menas:
  1. Skulder där det finns en säkerhet till exempel en panträtt, ingår inte i den utsträckning som själva säkerheten räcker för att betala skulden.
Detta står på kfm sida under vilka skulder som inte ingår i en sanering..

Bolån tex.. billån

Frågade i en annan tråd men den här är ju mer aktiv så... :)

Någon som vet hur man får besked efter att ha överklagat ett avslag (skuldsanering)? Det är inskickat till Tingsrätten. Får man besked därifrån, eller från KFM?

Givetvis från tinget. Per brev

Glad Påsk på er alla! Ska nu packa väskan med vitt vin och lite annat gott, gå till stallet och sätta mig på stallbänken med en vän och njuta av att se betande hästar i solen, med havet i bakgrunden, innan det är dags att ta ena katten på kvasten och flyga till Blåkulla:D

Som sagt gothia var inkassobolaget som motsatte sig pga dom tyckte jag kunde betala inom rimlig tid. Lämnat till jurist för en vecka sen beslut om Skuldsaneringen var gjord den 16 april. Så där gick det iallafall fort.
Gott att se att tr går på kf:s linje!

Handlar inte om att bli

Ingen som fifflat med falska skulder eller avgifter?

Själv bara sett avgifter från KF som dragit X2 när dom utgav sig att vara KF.

Men orkar inte ödsla energi på 1000 spänn.

Kom just hem och öppnat en öl i solen... :)

Inte vad jag har noterat SO FAR... ska väll tilläggas... men ”fiffel” finns inom alla områden och skulle det uppdagas, så tar jag det då...
(Men) att påstå att vi skuldsatta är LOW LIFES utan värde är ytterst kränkande och nedvärderande, för så är det inte... och när jag pratar med vårt eget inkasso bolag gällande mina kunder där, så pratar dom om dom med allra största respekt!

Jag må ha skulder som jag till slut inte mäktade med - alright, men jag har universitets utbildning, med bra arbete och bra inkomst och inte minst, så har jag en fungerande hjärna som arbetar FÖR MIG i alla sammanhang ! :)

Senast ändrad:
Inte vad jag har noterat SO FAR... ska väll tilläggas... men ”fiffel” finns inom alla områden, så skulle det uppdagas, så tar jag det då...
(Men) att påstå att vi skuldsatta är LOW LIFES utan värde är ytterst kränkande och nedvärderande, för så är det inte... och när jag pratar med vårt eget inkasso bolag gällande mina kunder där, så pratar dom om dom med allra största respekt!

Jag må ha skulder som jag till slut inte mäktade med - alright, men jag har universitets utbildning, med bra arbete och bra inkomst och inte minst, så har jag en fungerande hjärna som arbetar FÖR MIG i alla sammanhang ! :)

Har bara noterat mindre överträdelser. Tror den andra personen har haft andra upplevelser än man haft.

Har bara noterat mindre överträdelser. Tror den andra personen har haft andra upplevelser än man haft.

Må så vara, men man måste ju ovilligt erkänna att man har ju skulder till de mindre seriösa aktörerna dessvärre & då kan man kanske inte förvänta sig något annat heller.
Ingen satte dock en kniv vid min strupe när jag tog dessa PSYCHO lån...så ja känner att ja nu får ”stå mitt kast”.
Dock kommer ja ta en JÄKLA FIGHT om det uppdagas att dom kommer med osanningar... COUNT ON IT !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp