Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hon hade redan gjort ett avslag och då går det inte att ändra.

Det låter i sig rimligt, det är samma med utmätningsbeslut, dom kan inte handläggaren korrigera själv. Löneutmätningsbeslut är dock levande och kan i princip ändras när som helst.

Skickade in ansökan om skuldsanering i december - idag kom samtalet.
Kändes bra men nu börjar väntan del 2 på om jag får inledande.
Kändes positivt iallafall. Handläggaren sa att hon skulle försöka prioritera så jag besked om inledande i april. Hoppas ..
står det i poit före man får brev?
Jag fick ett samtal från min handläggare att hon gav mig inledande och två dagar senare stod det i POIT. Ytterligare nån dag efter fick jag brevet mwd betalplan och motivering varför jag fick inledande. Så det verkar variera från fall till fall beroende på handläggare.

Jag fick ett samtal från min handläggare att hon gav mig inledande och två dagar senare stod det i POIT. Ytterligare nån dag efter fick jag brevet mwd betalplan och motivering varför jag fick inledande. Så det verkar variera från fall till fall beroende på handläggare.
Toppen ! Ska bli skönt med besked. Såg idag att mitt pensionsspar var utmätt. Skönt att det var klart också. Det såg handläggaren som ringde, det togs från kontot i början av veckan. Tjänstepension fick jag behålla . Får jag beslut snart får jag behålla april o maj o juni, är sjukskriven kort pga operation så hon sa behåll allt så meddelar jag ev belopp sen. Vi skulle hålla kontakt om inkomsten pga min op. Räknade innan med att klara mig med ungefär samma som utmätning som med sjukskrivning.
19 veckor sedan jag skickade in så tiderna för handläggning har minskat.

Toppen ! Ska bli skönt med besked. Såg idag att mitt pensionsspar var utmätt. Skönt att det var klart också. Det såg handläggaren som ringde, det togs från kontot i början av veckan. Tjänstepension fick jag behålla . Får jag beslut snart får jag behålla april o maj o juni, är sjukskriven kort pga operation så hon sa behåll allt så meddelar jag ev belopp sen. Vi skulle hålla kontakt om inkomsten pga min op. Räknade innan med att klara mig med ungefär samma som utmätning som med sjukskrivning.

Aha, så det Du eventuellt får behålla nu i april, maj och juni ska sedan ingå/regleras i juli eller hur menar Du?
Jag tänker att eftersom juni anses vara beralfri månad, så låter ju det märkligt om Du ska behöva betala in detta ?!

Aha, så det Du eventuellt får behålla nu i april, maj och juni ska sedan ingå/regleras i juli eller hur menar Du?
Jag tänker att eftersom juni anses vara beralfri månad, så låter ju det märkligt om Du ska behöva betala in detta ?!
Jag är sjukskriven pga av en op o behöver troligen inte betala något. Kommer få ut som vid utmätning så finns inga pengar över. Men jag meddelar om det blir mer el mindre ut. FK vet jag ju inte vad jag får i belopp. De måste räkna först o bara det Tr ju 30 dagar - minst. Juni får jag behålla helt sa hon om jag får inledande o det blir ”inom tiden”

Förstår det, väntan var fan olidlig!Antar det var IPS sparande som blev utmätt , mig veterligen rör de inte Tjänstepensioner (strikta återköpsregler, och det saknas väl lagstöd även från KF att lösa in en sån i förtid ) Håller tummar för att du snart får ett beslut på din sanering! :)

Skulle jag få ut mer än 12600 så ska jag lägga det på ett konto ..

Förstår det, väntan var fan olidlig!Antar det var IPS sparande som blev utmätt , mig veterligen rör de inte Tjänstepensioner (strikta återköpsregler, och det saknas väl lagstöd även från KF att lösa in en sån i förtid ) Håller tummar för att du snart får ett beslut på din sanering! :)
Ja det var IPS. 73000:-
Känns ok, men all väntan är tuff

Tycker det är fullkomligt bedrövligt att det kan skilja så mycket. Finns det inga riktlinjer för en mer rättssäker handläggning?
Jag har jobbat med myndighetsutövning själv och jobbar fortfarande med viss typ av myndighetsbeslut och det är dessvärre inom många områden så att handläggning och beslut inom samma område skiljer sig nationellt.

Själv är jag frustrerad i min egen situation, känner att jag hamnat i någon slags limbo där jag inte ser någon ljusning. Skuldsanering kommer inte bli aktuellt och samtidigt lyckas jag inte minska skulderna mer än marginellt. Tappat all lust och hopp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp