Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gällande "andra ögon" på en ansökan så sa min handläggare som jag har att om det skulle komma några invändningar mot din ansökan, så kommer jag lämna över det till en annan handläggare som får titta på det och utifrån de "nya" uppgifterna som inkommit ta ställning till din ansökan på nytt.

Gällande "andra ögon" på en ansökan så sa min handläggare som jag har att om det skulle komma några invändningar mot din ansökan, så kommer jag lämna över det till en annan handläggare som får titta på det och utifrån de "nya" uppgifterna som inkommit ta ställning till din ansökan på nytt.

Jo och med all respekt för det, men vanligtvis brukar invändningarna komma i samband med att betalplanen skickas ut, men här kom avslaget innan den hade skickats ut till borgenärerna...

@Utmatt vilket datum fick Du inledande och vilket datum fattades beslutet om avslag? Tycker mig känna att detta verkar ha gått i ett rasande tempo...

Jag fick inledande i februari. I Mars fick jag avslag.
Handläggaren som tog beslutet har jag aldrig pratat med. Det är en 2-3 st sakfel i beslutet, och 2-3 tydliga slarvfel. Dessutom så är beslutet taget på felaktiga grunder (enligt mig).
Känns för jävligt att det är så slarvigt och hastigt gjort. Det är ju ett beslut som betyder allt för mig.
Jag ska överklaga det nu i veckan.
Skulder på 1,2 milj som bara ökar trots löneutmätning på nästan 12.000.
Är det EN handläggare som har mandat att avslå en ansökan? I så fall lyckades jag nog få den största idioten av dom alla. Ringde och pratade med henne efter jag fått beslutet och påpekade alla fel. Hon var bara snäsig tillbaka.

Wow, det låter väldigt väldigt konstigt. Jag vet inte riktlinjerna fullt ut men jag tror bestämt de måste ha muntliga samtal med gäldenären. Det är ju stora krav på att gäldenären ska vara engagerad, det gäller tydligen inte för handläggaren också? Iaf inte i ditt fall.
Min handläggare var en guldklimp och jag har fått intrycket att många är det...

@Kimsan72 hur går det följer med spänning varje dag för att läsa något nytt, tänker på dig var dag ❤️

Enskilda handläggare får fatta både beviljande och avslag. Osäker hur det ligger till vid avvisning och avskrivning.

Jag fick inledande i februari. I Mars fick jag avslag.
Handläggaren som tog beslutet har jag aldrig pratat med. Det är en 2-3 st sakfel i beslutet, och 2-3 tydliga slarvfel. Dessutom så är beslutet taget på felaktiga grunder (enligt mig).
Känns för jävligt att det är så slarvigt och hastigt gjort. Det är ju ett beslut som betyder allt för mig.
Jag ska överklaga det nu i veckan.
Skulder på 1,2 milj som bara ökar trots löneutmätning på nästan 12.000.
Är det EN handläggare som har mandat att avslå en ansökan? I så fall lyckades jag nog få den största idioten av dom alla. Ringde och pratade med henne efter jag fått beslutet och påpekade alla fel. Hon var bara snäsig tillbaka.
Du har allt att vinna på att överklaga. Skriv ner det som är fel i beslutet och styrk om möjligt dina korrekta uppgifter. Glöm inte att skriva vilket beslut du överklagar och hur du vill att de ska besluta istället. Det går snabbare att få rätt i en överklagan än att skicka in en ny ansökan.

Samma gäller f.ö. på verkställighet också. Behöver ingen annans i beslut för att utmäta vare sig hus bankkonton bilar eller lön.
Vissa typer av beslut får endast kronofogdar fatta, hävningar, rättelser, polisanmälningar och en del annat

Det jag ställer mig lite luttrad till är varför handläggaren är utbytt? Tycker mig ha läst om detta tidigare oxå. Att avslag många ggr kommer från en annan handläggare än den man har haft den inledande kontakten med.
Det är kanske helt normalt tillvägagångssätt att om handläggaren som man inledningsvis har kontakt med är osäker och då ger någon annan i uppdrag att titta på ärendet och det då blir den "nya" handläggaren som verkställer avslaget, men jag vet inte... Känns bara lite konstigt... eller vad tycker Ni?
Det jag ställer mig lite luttrad till är varför handläggaren är utbytt? Tycker mig ha läst om detta tidigare oxå. Att avslag många ggr kommer från en annan handläggare än den man har haft den inledande kontakten med.
Det är kanske helt normalt tillvägagångssätt att om handläggaren som man inledningsvis har kontakt med är osäker och då ger någon annan i uppdrag att titta på ärendet och det då blir den "nya" handläggaren som verkställer avslaget, men jag vet inte... Känns bara lite konstigt... eller vad tycker Ni?

Jag var i kontakt med min handläggare efter jag fick avslag, citerar dennes mejlsvar ”Jag hänvisar dig att kontakta min kollega Namn Namn som var den som fattade beslutet, hon nås på..”
så även i mitt fall va det en annan än min handläggare som tog det slutliga beslutet..
Bra? Dåligt? Ingen aning.. men känns lite konstigt iaf.

Har nu gått över en månad sedan jag godkände min betalplan och har inte hört någonting, hur lång tid brukar det ta innan man får besked om det är beviljat eller om någon har kommit med invändningar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp