- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Jag tillhör dem som fått skuldsanering och som är Spelberoende. Började spela 2015 och åtta månader senare hade jag en skuld på drygt en miljon. Var hos budget och skuldrådgivare och fick rådet att släppa allt till KFM. Löneutmätning från oktober 2016. Ansökte om skuldsanering februari 2017. Jag började spela när min son som då var 18 år mådde psykiskt dåligt och inte fick någon hjälp genom sjukvården. Jag blev änka när jag var 38 år, fick reumatism och min son var mobbad i skolan. Min man är sjukpensionär då han har kronisk sjukdom. Bakgrund som KFM tog hänsyn till.
Fick inledande skuldsanering i juni 2017 och det enda som krävdes var ett intyg att jag gick på möten på på spelberoendes förening. Dock deltog jag en gång på dessa möten då jag fortfarande inte insåg att jag var spelberoende. Spelade i smyg, återfall efter återfall. Fick beviljad skuldsanering i oktober 2017.
Fortsatte spela, allt aggressivare och med större insatser. Min son orkade inte med mitt beteende så han flyttade i mars 2018.
Jag började missköta inbetalningar till KFM och drev mig själv i botten. Bestämde mig för att ta mitt liv 2Juli 2018. Blev räddad av min son. Först då insåg jag hur illa det var och sedan dess har jag varit spelfri.
KFM rådde mig att begära omprövning av min skuldsanering då jag var efter med två månadsbetalningar på sammanlagt 17850 kronor. Fick avslag efter tre månader vilket innebär att jag fick behålla min skuldsanering eftersom det bara var två månader jag hade misskött. Det som jag är efter med ska vara betalt när skuldsaneringen är slut maj 2022 fick jag som svar muntligt från KFM.
Nu har jag dock fått påminnelse från KFM och nu säger de att fordringsägare kan begära omprövning av min skuldsanering eftersom jag inte har betalat. Vilket gör mig orolig. Ska betala in en månadsbetalningar nu när jag får skattepengar så är det bara en månadsbetalningar som släpar. Hoppas att ingen fordringsägare begär omprövning. Sådant här mår jag inte bra av.
Tror att KFM numera vill se att man verkligen gör allt för att bli spelfri, behandling, självhjälpsmöten eller KBT. Kanske är det fler spelberoende som ansöker om skuldsanering Tyvärr är vi så många som hamnar i detta helvete. Det går att ta sig ur men man måste få hjälp.
Aktiv läsare på detta forum men har inte orkat skriva på ett tag då min man är sjuk och jag är orolig för honom.
Lycka till alla härliga människor som kämpar och skriver på detta forum♥️
Ja, Du har lyst med Din frånvaro och det har inte gått obemärkt förbi hos mig iallafall ❤️
Hoppas innerligt att Din man snart ”repar” sig igen & Du/Ni därmed får lite sinnesro igen...
Kram på Dig ❤️
Senast ändrad: