Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aha, tänkte för ibland kanske det kan finnas dom som är i dålig sits och tänker jag spelar och försöker dra in pengar på det sättet snabbt och är egentligen inte spelmissbrukare. Kan tänka mig att det finns en del fall som gör det.

Ja, jag förstår inte, sett fall där folk gjort mindre och haft kortare tid inpå skulderna och varit spelmissbrukare och ändå blivit beviljade.
Så var det för mig innan jag slutade spela! Enbart för att försöka vinna och betala skulder inte för att spelandet kändes kul! Det var bara kul i början sen blev det bara fyllt med ångest o desperation!

My god...:( och vad var skulden på när Du sökte skuldsanering första gången?!
Om ja förstår de rätt, så har den likväl ökat även med en löneutmätning om hela 17.500 riksdaler/mån, eller?! :eek:
1,6 MSEK cirka. Ja, den har ökat trots att ca 0,4 MSEK är privata lån med väldigt låg ränta. Har två Grandviklån där jag har för mig att kapitalet var runt 25 t sek från början.
De lånen är uppe i 87 t SEK. De är de värsta ockerlånen som jag har.

1,6 MSEK cirka. Ja, den har ökat trots att ca 0,4 MSEK är privata lån med väldigt låg ränta. Har två Grandviklån där jag har för mig att kapitalet var runt 25 t sek från början.
De lånen är uppe i 87 t SEK. De är de värsta ockerlånen som jag har.

Oh lord... de fick mig sannerligen moluken så här på morgonkvisten... :( man är verkligen till "råttorna" om man inte får en chans till att göra om - göra rätt... that's for sure... :(

Ngn efterfrågade lite pepp när det gäller skuldsaneringsansökan efter spelmissbruk. Min sambo blev beviljad och blev det ganska kort tid efter att han börjat med sin terapi. Han fick intyg från läkare att han gick i kbt-samtal via kommunens beroendecenter för spelmissbruk (avslutat nu). Skuldsan kollade aldrig hans bankkonto, ganska mkt aktivitet där bara någon månad innan vi släppte allt och slutade med lånecirkusen.
Jag läste aldrig hans personliga brev men som medberoende skrev jag i mtt mycket om ekonomisk ångest och känslan av att sugas ner i ett mörkt hål...
Eftersom vi hade privata skulder fick även anhöriga veta mer om min sambos missbruk, men det var ärligt talat nästan skönt att fler fick veta eftersom det är jobbigt att bära på själv.
Lycka till med din ansökan!
Stort tack!
Det var jag som efterfrågade det du just delade med dig av.
Nu får jag hoppet tillbaka. Jag har två fina intyg från både föreningen jag går till på möten och från min beteendevetare på kommunen.

Stort tack!
Det var jag som efterfrågade det du just delade med dig av.
Nu får jag hoppet tillbaka. Jag har två fina intyg från både föreningen jag går till på möten och från min beteendevetare på kommunen.
Min budget och skuldrådgivare tycker normalt sett att brevet ska hållas så kort som möjligt men tyckte att mina nio sidor var så bra att vi tog med allihop.
Hur det än går så är var det bra att skriva tycker jag. Det blev en bra påminnelse och fungerade som terapi i mitt fall.

Min budget och skuldrådgivare tycker normalt sett att brevet ska hållas så kort som möjligt men tyckte att mina nio sidor var så bra att vi tog med allihop.
Hur det än går så är var det bra att skriva tycker jag. Det blev en bra påminnelse och fungerade som terapi i mitt fall.

All lycka till... :) När skickade Du in?

Haha känner jag. Tycker det är rätt åt dom, den som gapar efter mycket...
Jag vet inte vad de tycker att de får ut av det. Väldigt olika hur de ser på det över lag. Lowell, SA och PRA och fkera till var överväldigande hjälpsamma och bra, sa just det jag skriver att de hade vunnit på att ta mitt bud i långa loppet. En sa t.om. att i detta fall är det nästan synd att vi har det som kallas "god inkasso sed" för annars hade jag tagit på mig stt bli ditt personliga ombud och förhandlat åt dig. Kruxet är att alla fordringsägare ska acceptera (egentligen) för att de ska tycka att det är ok.
Nu blir alla förlorare!

Skatteskulden går ju före något av de blancolånen.

Får känslan när de sa så att man förmodligen kommer sätta sig på tvären när du ansöker, dock behöver anledningen vara annat än att dom känner att dom får tillbaka för lite pengar. Och är ju logiskt annars hade ju varje gäldenär nekat :)

Hur stor del tillhör dem? 300-400?

När skuldsanering drar igång fryser dom räntor så spelar ingen roll då tror jag, förstod det som storleksordningen består då och sedan portioneras det ut % över skulderna.

Kan ha fel här men är så jag förstod det som från @Lasseman tror jag sa de.

Hamnar hos KF i Maj med skuld att betala. Små skulder än så länge som skickats in.

Ska träffa skuldrådgivare till veckan första gången.
Självklart handlar det inte längre om pengar för dem och det är det jag vänder mig mot.
De som sa blankt nej och tyckte att de skulle få tillbaka via utmätning var jag då skyldig 205 000, idag 220 000.

Av skatteskulden ärvdet två utmätningar kvar så de får inte del av utmätningen förrän i juni. Mina skulder ökar nu med ca 25 000/månad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp