Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sände in i augusti 18 skulder ca 650k separation och konsumtion i samband med detta. Enligt betal plan ska dom få 95% tillbaka. Ska betala 12300 varje månad

Har du småbarn? Inge illa menat men de skulder du har kan du ju betala tillbaka inom en överskådlig tid med utmätning. Förstår inte hur det blir beviljat då? Känns inte som du uppfyller kravet att vara insolvent då. Handläggare verkar ju ha totalt fria händer i sina bedömningar.
Alltså förstår mig inte på skuldsaneringen och hur de resonerar, kan ju inte vara så horribla lån du har överlag då.

Eller när dom menar betalplan räknas detta på kapital beloppet av skulden som ska få tillbaka? Och man räknar inte med räntor i detta avseende?

Sett folk med så mycket värre skulder här som får blankt nej av olika anledningar och de kommer inte i närheten av att betala skulderna under hela deras livstid ens.

Handläggaren kollade på mina skulder och när dom ligger på genomsnitt på 36% så är det nästan 185k i ränta per år och så hon gjorde in kalkyl och det går inte ihop även i mitt exel program skulden har ökat 100k sen jag böjade med löneutmätning

Men kan väl allafall säga är att dom är riktigt trevliga på kronofogden. Fast jag har bara pratat med min handläggare i ca 10 minuter so far. Som tur vad så visst hon exakt hur mycket jag betalade i ränta på varje skuld. Då alla mina skulder redan låg hos kronofogden sen 1 år tillbaka

My god !!! Jag är superglad över att Du får skuldsanering, men Du skriver att borgenärerna kommer få tillbaks 95% av summan via skuldsanering under 5 år...det borde göra att dom hade kunnat få tillbaks HELA beloppet via löneutmätning under en 7-8 år inklusive sina, smaskiga och äckliga räntor... I vanliga fall sägs det att inte kunna betala sina skulder inom överskådlig tid uppgå till 15 år...
@lex får skuldsanering med nytagna lån.... en del andra får avslag pga. just nytagna lån...

Ser Ni vad jag ser... ?! Det är verkligen upp till handläggaren hur hen vill göra sin besömning... Man är verkligen i deras klor... vilken sida av sängen dom har vaknat på den morgonen, etc etc...
Hade det inte varit för räntorna så kunde jag betala. Då jag självklart också har varit hos en skuld rådgivare som sa samma sak

Fast ibland tror jag också allt beror som ni säger är handläggaren och vilken stad man hamnar i.

Handläggaren kollade på mina skulder och när dom ligger på genomsnitt på 36% så är det nästan 185k i ränta per år och så hon gjorde in kalkyl och det går inte ihop även i mitt exel program skulden har ökat 100k sen jag böjade med löneutmätning
Helt galet!

Fast ibland tror jag också allt beror som ni säger är handläggaren och vilken stad man hamnar i.
Kan vara så! Ett lotteri med andra ord!
Men jag kommer aldrig förstå hur skulden kan öka så mycket och framförallt inte minskar nått! Va sjutton betalar man till?? Horribelt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp