Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Grattis, känns som ett lotteri med handläggare. I samtal med min kändes det som att hon försökte hjälpa mig att säga rätt saker så att jag skulle bli beviljad... har dock inte fått besked än väntan är värst...
Tack. Har varit en tuff resa som förhoppningsvis slutar lyckligt.

Det kan fortfarande bli avslag efter inledande har jag förstått? Men hur vanligt är det och vad är det som gör att det kan bli avslag så sent?
Kollat poit idag, inte mitt namn. Usch va jobbigt det är!

Det kan fortfarande bli avslag efter inledande har jag förstått? Men hur vanligt är det och vad är det som gör att det kan bli avslag så sent?

Jag frågade min handläggare precis samma sak. I generella termer sa hon att det brukar handla om att borgenärer anser att skulderna är för nya eller att man har möjlighet att betala t ex via tillgångar.

Jag frågade min handläggare precis samma sak. I generella termer sa hon att det brukar handla om att borgenärer anser att skulderna är för nya eller att man har möjlighet att betala t ex via tillgångar.

Har Du varit i kontakt med någon på Skuldsaneringen?

Ett avslag kan ske närsomhelst under processen.
Det kan bero på att man lämnat uppgifter som inte stämmer, att skuld uppkommit pga brottslighet, skadestånd, att du inte kan styrka dina uppgifter med dokument/underlag eller att du har utmätnigsbara tillgångar som ej tagits upp i ansökan.

Det vanligaste avslaget är nog när borgenärerna inkommit med skulderna och man inte ser en tydlig brytpunkt av lånande.

Varför fick Du avslag om man får lova att fråga?

Sökte som företagare, och motiveringen var att mitt företags finanser inte gick att skilja från mina privata. Som företagare ska man inte vara "kvalificerat insolvent" utan solvent, vilket skapar ett moment 22. Antingen gå i konkurs och därmed ha noll kronor att betala skulderna med eller betala allt överskott i utmätning tills KFM tröttnar på att avslå mina ansökningar.

Det vanligaste avslaget är nog när borgenärerna inkommit med skulderna och man inte ser en tydlig brytpunkt av lånande.

Har inte sett någon statistik alls om vad orsakerna är, men begreppen kring brytpunkt av lånande har det gått inflation av här, efter att en fått en sådan kommentar i avslagsmotiveringen. Jag tror inte det är en motivering som syns särskilt ofta.
Att inte ha gjort det man kunnat för att minska skulderna tror jag är vanligare, och att det sätt skulderna uppkommit på i sig får det att tippa över till avslag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp