Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det gör ju det. Hade jag varit lite modigare hade jag gärna gått ut med att vi har skuldsanering bland vänner och bekanta och försökt visa att det kan hända vemsomhelst, men det är tyvärr skammen och skulden som är svårast att leva med. Jag försöker dock, var jag än kan, på bloggar, instagram-konton, i diskussioner lyfta stigmat som finns kring överskuldsatta eftersom jag blir vansinnig på fördomar och pekpinnar från en välmående medelklass...
Ett sidospår :) Men lycka till i din process, du har kommit en bra bit fram!
Tusen tack.❤️
Ja, det kan hända vem som. Publicerar detta igen som jag gjorde för en vecka sedan. Ett starkt möte som fortfarande påverkar mig.
På väg till tåget träffade jag en man som blev hånad av ett gäng ungdomar.
Jag fick sällskap med honom till tåget.
Hemlös sen 12 år pga att hustrun lämnade honom och han blev djupt deprimerad. Gav upp hus och tre barn.
Berättade om sitt liv på gatan och vilket helvete det var.
Idag var han på väg till ett härbärge på en annan ort men hade inte biljett till tåget och hoppades på tur att inte bli avslängd.
Jag köpte en biljett så att han kunde få sova inomhus i natt. Fick en kram när han gick av och med orden tusen tack var han borta.
Årets mest meningsfulla 50 kr.
Berörd och tacksam över det jag har.❤️

Fint att läsa ❤️ Ungdomarna skulle jag vilja dra i kragen... Gå några meter i den mannens skor säger jag bara.

:)Ni som har/har haft utmätning, har ni tvingats sälja era hus när det inte finns ngt övervärde?

:)Hur lång tid tog det innan utmätning på lön kom igång efter utslag?

:(Handläggare uppgav idag att om man inte förekommer innan så är man reggad som Prio 1 fall och det går då fortare med utmätning, ngn som har erfarenhet?

:)Hoppas någon kan svara.

:)Ni som har/har haft utmätning, har ni tvingats sälja era hus när det inte finns ngt övervärde?

:(Handläggare uppgav idag att om man inte förekommer innan så är man reggad som Prio 1 fall och det går då fortare med utmätning, ngn som har erfarenhet?

För min del så släppte jag mina skulder mars-april 2018. Min första skuld att betala var i slutet av augusti. Fick brev om att redovisa inkomst i slutet av oktober. I slutet av november fick jag inledande skuldsanering. 26:e januari i år kom mitt utmätningsbeslut, detta var dock ett misstag då min enhet hade missat att jag hade inledande skuldsanering.

Vi bor i hus, men hann bara ha löneutmätning i en vecka innan inledande skuldsanering.
Släppte allt i februari 2018, fick besked om löneutmätning i juni-juli, inledande 12 juli, beslut om skuldsanering i början av september.
KF kom aldrig och tittade på huset och gjorde en värdering, skrev bara i beslutet att de inte såg något övervärde i huset och att de därför inte gick vidare med det.

Kom det något förslag idag med posten @Ny2018 ? :)
Förslaget har kommit.
Det ser bra ut men inser att några skulder inte finns med och två av dem har jag nyligen fått inkasso på och en missbrukad kredit. Jag har nog glömt att ta med dom vid ansökan. Funderar på om detta kan förstöra ?

Jag bor inte i hus, så det kan jag inte svara på.
Min löneutmätning kom igång snabbt. Har heller aldrig varit ”kund” hos KF tidigare i mitt liv. Jag släppte mina skulder mars/april. Min första ”skuld att betala” reggades hos KF i juli och utmätning startade redan med augusti lönen, så för mig gick det i en rasande hastighet inte minst med tanke på att det var mitt i stundande semestertider.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp