Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nääää, det VET DU INTE !!! Om det är något vi bör veta vid detta laget, så är det just att bedömningarna är såååå olika från handläggare till handläggare, så Du har alla möjligheter att få igenom Din. :)
Skulle nu inte fallet vara så just denna gången, så är det bara till att avvakta ett litet tag & sedan skicka in en ny. Vi har ju faktiskt sett flertalet exempel på att ansökan har gått igenom vid en 2:a ansökan.
Vi är även flera som kan intyga att det går att leva med utmätning...iallafall några år! :) Vet inte hur mitt psyke kommer tackla det längre än så dock... :(

Hon hade 20-talet skulder varav 4-5 från ca ett år tillbaks... :(
Går igenom mitt ena konto just nu. Bara i Mars på detta konto har jag betalt över 60000 kr i lån. Det andra kontot kan jag inte se men jag vet att en del lån betalts även där.
Så sjukt.
Ångrar att jag inte väntade med att söka skusan tills nu så att skulderna blivit lite äldre.

Går igenom mitt ena konto just nu. Bara i Mars på detta konto har jag betalt över 60000 kr i lån. Det andra kontot kan jag inte se men jag vet att en del lån betalts även där.
Så sjukt.
Ångrar att jag inte väntade med att söka skusan tills nu så att skulderna blivit lite äldre.

Jag förstår Dig, men detta att Du ser att Du faktiskt har betalt så mycket som 60tkr i lånekostnader enkom under en månad bör ju verkligen anses vara positivt...
Nu tänker ja inte på att situationen likväl är absurd (men så ser det ut även för mig) utan jag menar att det bör anses vara positivt utifrån ett skuldsanerings perspektiv...

Min gick inte att lösa in av försäkringstekniska orsaker och skatteverket gick på samma linje.
Privat pensionssparande är nog lättare att få loss än det som arbetsgivaren betalt. Skandia gav avslag när jag ville ta av mina pensionspengar, som mina arbetsgivare betalat in, för att lösa skulderna hos KFM. Jag hade ändå haft en rejäl peng över, så jag tyckte att det var en bra idé. Vi kan avstå från bruttolön som sätts i som pensionssparande, så jag hade kunnat spara ihop den summa som var aktuell innan pensionsdags.

Jag förstår Dig, men detta att Du ser att Du faktiskt har betalt så mycket som 60tkr i lånekostnader enkom under en månad bör ju verkligen anses vara positivt...
Nu tänker ja inte på att situationen likväl är absurd (men så ser det ut även för mig) utan jag menar att det bör anses vara positivt utifrån ett skuldsanerings perspektiv...
Det är absurt och oavsett så har jag det bättre nu.

Privat pensionssparande är nog lättare att få loss än det som arbetsgivaren betalt. Skandia gav avslag när jag ville ta av mina pensionspengar, som mina arbetsgivare betalat in, för att lösa skulderna hos KFM. Jag hade ändå haft en rejäl peng över, så jag tyckte att det var en bra idé. Vi kan avstå från bruttolön som sätts i som pensionssparande, så jag hade kunnat spara ihop den summa som var aktuell innan pensionsdags.
Mitt var ett privat pensionssparande.

Hej på er!
Nu är det så att jag tänkte söka skusan för andra gången, (tänker inte ge mig nej). Det jag undrar, i behandlingen går dom bak och tittar på förra ansökan vad som gjort att jag blivit nekad då osv.. Eller behandlar dom den nya just som en "ny" utan att kolla på den förra?

Mvh

Hej på er!
Nu är det så att jag tänkte söka skusan för andra gången, (tänker inte ge mig nej). Det jag undrar, i behandlingen går dom bak och tittar på förra ansökan vad som gjort att jag blivit nekad då osv.. Eller behandlar dom den nya just som en "ny" utan att kolla på den förra?

Mvh

Dom ser den så det är klart man kollar i den också

Hej på er!

Mvh

Är det Du som skrev om avslag pga ett spelberoende som ej var ”behandlad”?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp