Om du menar den som arbetsgivaren betalar in, så är svaret nej, den är inte rörd och det gick inte heller för den delen även fast jag ville själv.Hej,
Ni som fått utmätning, skuldsanering, har dom tagit löst tvångsinlöst era tjänstepensioner då?
(Är inte i pensions ålder och har inte börjat plocka ut därifrån)
Tack. Skönt att dom inte helt slår undan benen för framtiden.Om du menar den som arbetsgivaren betalar in, så är svaret nej, den är inte rörd och det gick inte heller för den delen även fast jag ville själv.
Jag är inte helt säker, men har för mig att om båda står på ett lån så blir den andra personen som står på lånet och inte sökt skuldsanering helt betalningsansvarig för den del av skulden som inte ingår i skuldsaneringen.Hur fungerar det med lån som man står båda på men bara jag som söker skuldsanering? Vad händer med det?
Så lånet kan skrivas ner om en skuldsanering blir godkänd? Och resten är det sagt mannen ska betala? (Även om vi fortsätter göra det ihop)?Jag är inte helt säker, men har för mig att om båda står på ett lån så blir den andra personen betalningsansvarig för den del av skulden som inte ingår i skuldsaneringen.
Tror inte att lånet ” försvinner ”. @Lasseman hur är det nu ?Så lånet kan skrivas ner om en skuldsanering blir godkänd? Och resten är det sagt mannen ska betala? (Även om vi fortsätter göra det ihop)?
Fråga till Er med pågående skuldsanering:
Efter inledande, men innan betalplan skickades ut, fick Ni redovisa exakt skulds uppkomst & till vad skulden användes till?!
Vilken typ av bevis underlag krävdes för att redovisa ovanstående?!

Så lånet kan skrivas ner om en skuldsanering blir godkänd? Och resten är det sagt mannen ska betala? (Även om vi fortsätter göra det ihop)?
Jag redovisade i brevet tillsammans med ansökan hur skulderna uppkommit. Men efter det ringde de bara för att samtala om allt stämde, med det jag skrivit och om några ändringar skett med lön, jobb och bostad sedan jag gjorde ansökan. Men som allt annat när det gäller bedömning så skiljer säkert det också ifrån fall till fall.
Det kommer gå fint för dig! Du kommer bli beviljad!![]()