Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Mats108 hur gick det när du ringde och godkände förslaget ?
Berätta hur samtalet gick till och vad ni diskuterade. ( om du har lust -:))

Klart jag har lust :) varit lite off hät varit iväg på kurs med arbetet ett par dagar.

Vi diskuterade inget speciellt. Handläggaren fråga om jag godkände och de gjorde jag så beröda parter skulle de skickas ut förslag till samma dag som när jag godkände.

Sen sa att de skickas ut till dem jag är skyldig så får dem yttra sig och att handläggaren hoppas att ingen yttrar och att inget oväntat dyker upp, tex nått som inte stämmer från borgenärerna, så handläggaren hoppades att de skulle gå det snabbt så tar de lite med ro men en bra känsla men sen ska ju de slutliga beslutet beslutas så vi får se, hoppas på positivt men har tanke på avslag så kan jag ta allt från beslutet sen :)

Hur går de för dig, har du hört
Nått?

Senast ändrad:
Jag var så himla nervös när jag skulle ha hem KFM på besök, trodde de skulle länsa hemmet. Men de var så snälla så, och tog ingenting, kollade knappt. Anledningen till att de kom på besök var dock just att de tyckte jag hade hög inkomst och då borde jag ha prylar som går att utmäta. Det hade jag ju inte, för hela min höga inkomst gick ju till skulder och det fattade de ganska snabbt :) De såg TV:n i vardagsrummet, en platt-tv, och konstaterade själva att den var värd 2000 spänn och då struntade de i den för min skuld var ju på 700 000 så det spelade ju inte så stor roll :-D Sen ville de kolla alla rum för att se om vi hade tavlor, sa de rakt ut. Då hade tex vi en dator i ett rum och en dator i ett annat rum, inga flashiga grejer, helt vanliga studentdatorer. De frågade inget om de och vi pratade inte om det. Både jag och maken studerade då vid sidan om jobben, plus att vi hade barn i skolåldern så jag antar att de tycker att man får behålla sånt, det är väl norm och standard nu för tiden att man har dator. Men iofs hade vi haft värsta gaming-setupen för 50 000 så hade de säkert tagit den. Det ska ju vara rimliga mängder grejer man har :-D

Vad ansåg dom var "hög inkomst"? Jag tjänar över 40tkr i månaden, men har ännu ej fått något hembesök... :)

Klart jag har lust :) varit lite off hät varit iväg på kurs med arbetet ett par dagar.

Vi diskuterade inget speciellt. Handläggaren fråga om jag godkände och de gjorde jag så beröda parter skulle de skickas ut förslag till samma dag som när jag godkände.

Sen sa att de skickas ut till dem jag är skyldig så får dem yttra sig och att handläggaren hoppas att ingen yttrar och att inget oväntat dyker upp, tex nått som inte stämmer från borgenärerna, så handläggaren hoppades att de skulle gå det snabbt så tar de lite med ro men en bra känsla men sen ska ju de slutliga beslutet beslutas så vi får se, hoppas på positivt men har tanke på avslag så kan jag ta allt från beslutet sen :)

Hur går de för dig, har du hört
Nått?
Sådär.
En skuld var dubbelrapporterad så det skulle redas ut vem som äger skulden och sen skulle jag få brev om några skulders uppkomst och vad de använts till.
Tack för svaret.❤️

Senast ändrad:
Sådär.
En skuld var dubbelrapoorterad så det skulle redas ut vem som äger skulden och sen skulle jag få brev om några skulders uppkomst och vad de använts till.
Tack för svaret.❤️

Va?! Vill hen ha redovisning för några av alla Dina skulders uppkomst?!

Vad ansåg dom var "hög inkomst"? Jag tjänar över 40tkr i månaden, men har ännu ej fått något hembesök... :)

På den tiden tjänade jag 500-600 tusen om året. Dubbeljobbade osv. Allt för att betala skulder som sedan inte rörde sig ur fläcken... fan... va onödigt gjort.

Sådär.
En skuld var dubbelrapoorterad så det skulle redas ut vem som äger skulden och sen skulle jag få brev om några skulders uppkomst och vad de använts till.
Tack för svaret.❤️
Okej

Japp men de gjorde jag i första ansökan fick komplettera vad ex antal skulder tror de var 10 eller 12 hade gått till

Men tog ut via banken insättningarna och sedan de som gick ut på konto utdraget eller på vad de gått till heter de nog :)

Sådär.
Tack för svaret.❤️
Jo japp

Skulderna säljs ju runt snabbt

Hade ju ett par olika efter inledande som köptes upp av andra inkasso bolag men allt stämde i förslaget nu med dessa nya inkasso bolag

Okej

Japp men de gjorde jag i första ansökan fick komplettera vad ex antal skulder tror de var 10 eller 12 hade gått till

Men tog ut via banken insättningarna och sedan de som gick ut på konto utdraget eller på vad de gått till heter de nog :)
Vad hade de gått till då ?
Fick du göra det trots att du inte fick inledande ?

Vad hade de gått till då ?
Fick du göra det trots att du inte fick inledande ?

Det kommer ja ihåg att han fick göra under perioden mellan första samtalet & innan avslaget kom.
De flesta ja har läst om har ju inte behövt komplettera, men kanske ja har fel. Kanske inte någon berättar bara... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp