- Meddelanden
- 131
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 197
HejNja, de betvivlar ja. När skickade Du in?
Idag har dom igen ändrat handläggningstiden till 25 veckor...
Hang in there![]()
Slutet på november
Mvh Bridget
HejNja, de betvivlar ja. När skickade Du in?
Idag har dom igen ändrat handläggningstiden till 25 veckor...
Hang in there![]()
Inget är givet och det verkar som att det är ett litet lotteri och upp till handläggaren.
Bilen ska du väl lämna ?

Varför ska du lämna tillbaka bilen i juli? Byter jobb? Man ska aldrig ge upp även om det stundtals kan kännas jobbigt och hopplöst! Tänk på Mats som gjorde en andra ansökan när det inte gick vägen första gången. Då vet vi vad vi behöver åtgärda inför ansökan nr 2. Just nu har jag bestämt att processa en sak i taget. Ska först ”komma över” löneutmätningen och sen skriva ansökan till skidan. Våndas och plågas över det också ett tag och sen hoppas på det bästa! @kimsnSå verkar det vara - dessvärre
Bilen ska återlämnas i juli. Jag åberopade dock i min ansökan att bilen aldrig har belastat min privat ekonomi då milersättningen har finansierat den månatliga kostnaden & att detta kan verifieras via mina lönespecifikationer...
Jag är dock OK med löneutmätning just nu... men inte om det kommer ske till dagen ja dör... Då ger ja upp...inte idag, ej heller imorgon, men om ett par år...troligtvis !![]()
...men varför våndas? Jaaaaa, jag vet att detta låter kontroversiellt, men utifrån mitt eget perspektiv, så måste ja säga ”tough shit” till mig själv... Har själv försatt mig i denna soppa & förtjänar kanske inte ens en skuldsanering.....
Varför ska du lämna tillbaka bilen i juli? Byter jobb? Man ska aldrig ge upp även om det stundtals kan kännas jobbigt och hopplöst! Tänk på Mats som gjorde en andra ansökan när det inte gick vägen första gången. Då vet vi vad vi behöver åtgärda inför ansökan nr 2. Just nu har jag bestämt att processa en sak i taget. Ska först ”komma över” löneutmätningen och sen skriva ansökan till skidan. Våndas och plågas över det också ett tag och sen hoppas på det bästa! @kimsn

Men åååh såklart! Nu spökar hjärncellerna igenLeasing avtalet löper ut då, så då måste bilen återlämnas...![]()

Hej,
Ser att många av er fått utmätning och skuldsanering.
Tänkte hur man utmäter saker i hemmet? Ni som haft hem kronofogden.
Tog dom saker? Vad tar man? Saker som tillhör ens sambo vad för typ av bevisning behövs? Kvitton? (Allt som finns är gammalt och har inget direkt värde skulle jag säga för någon annan än för oss)
Ni får gärna pm:a. Känner mig rätt orolig, är inte ännu hos KFM men kommer hamna där.
Någon som är kunnig får gärna pm:a så får jag berätta lite om hur mina förutsättningar ser ut och kanske kan få lite feedback.
Hoppas på svar