Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då är det nog på gång när som

De jobbar säkert med flera ärenden samtidigt också plus dessa längre helger med ledigheter osv

Vilket kontor hade du?
Det är kanske så att ditt ärende är lättare då du ej har nya lån i och med ett avslag och löneutmätning under en tid.

Det är kanske så att ditt ärende är lättare då du ej har nya lån i och med ett avslag och löneutmätning under en tid.
Kan med spela in att utrednings tiden blir reducerad av det plus en tidigare ansökan som de säkert finns kvar information och kartläggning om

Stort grattis @Mats108! Tror utan tvekan att det kommer gå igenom! Snacka om att KFM var effektiva! Heja Göteborg! Uppdatera oss:)! Har fått för mig att du hade ansökt tidigare men fått avslag, eller hur? Hur mycket är dina skulder och vad orsakades de av?

Försöker resonera lite med mig själv och förhoppningsvis er här på forumet. Jag har personalbil och löneutmätning.

En personalbil är ju en bil leasad av företaget men betalas i normala fall genom ett bruttoavdrag och ett nettoavdrag på lönen för föraren.

Bruttoavdraget påverkar betalningsförmågan för skulderna, men nettoavdraget görs efter att det disponibla beloppet för KF dragits från lönen. Alltså betalar den som använder bilen den största delen med de pengar som är förbehållna. Bruttoavdraget är i mitt fall strax över tusenlappen medans nettoavdraget är 4 gånger mer.

Skillnaden mellan att inte ha bruttoavdraget och beskattas för hel lön skulle i mitt fall påverka det disponibla beloppet med ca 600-700:- vilket jag inte ser som en markant ökning. Att jämföra med att jag inte hade personalbil, fick skuldsanering och sedan en löneökning med ungefär samma belopp.

I mitt fall behövs bilen för att sköta mitt jobb. Ingen bil = inget jobb.

Har också leasingbil via mitt företag som förmån och jag förstod inget av det du skrev @NyaTag. Kommer det vara en nackdel och kosta mig mer när löneutmätningen drar igång nu? Känner mig helt lost....

Nu läste jag länken som @Kimsan72 hänvisat till och blev helt sänkt! Det betyder att det är kört med skuldsaneringen när jag ska ansöka? @Lasseman kan du hjälpa oss att få klarhet i detta?

Har också leasingbil via mitt företag som förmån och jag förstod inget av det du skrev @NyaTag. Kommer det vara en nackdel och kosta mig mer när löneutmätningen drar igång nu? Känner mig helt lost....
Det är skillnad på personalbil och förmånsbil. Vid förmånsbil, som i ditt fall, så läggs det på ett förmånsvärde på din lön som du beskattas för.

Om du har förmånsbil så borde det vara enklare. Det jag skriver om är personalbil och verkar vara en anledning till avslag enligt den länk som @Kimsan72 postat.

Känns som att vi involverar många termer här: tjänstebil, förmånsbil samt personalbil... VILKET ÄR VILKET?? Hur behandlas dessa olika begrepp?
När jag skulle ta ställning till vad mitt företag benämnde som FÖRMÅNSBIL, så skulle det bli väldigt dyrt för mig för så här såg det ut för mig:

Nettolöneavdraget beräknas med 1,20 % av bilens inköpspris och betalas av föraren varje månad.
Förmånsvärde beskattas i enlighet med Skatteverkets regelverk och eventuellt överskjutande belopp betalas av föraren varje månad. Den anställde betalar skatt för bilförmånen enligt tid efter annan gällande skattelagstiftning.

Senast ändrad:
Jag förstår inte heller skillnaden på dess benämningar. MEN kommer förmånsbil betraktas som nackdel när jag ska ansöka om skuldsanering till skillnad mot personalbil eller tjänstebil eller privatleasing?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp