Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att jag inte tänkte på det Vissa arbetsgivare erbjuder ju även leasing till sina med arbetare vet inte alls hur kredit koll göra o så vidare men ju mer jag tänker på de så gör det väl självklart de också.
.
'

Jag har förmånsbil. Inga problem där med mitt UC eftersom företaget äger bilen. Däremot när jag hade utmätning skulle ju diseln betalas av mig sen jag få ersättning för tjänstemilen på lön. Det gjorde att det blev sämre för mig. Men det är nog vanligare idag så som vi har nu med "delat" bränsle ingen milersättning utan man drar från disel räkningen i % den delen jag kört i jobbet så betalar jag bara den privata delen

Tänker skriva lite om Löneutmätning - Skuldsanering
Då jag varit involverad i båda dessa..
När jag hade löneutmätning så var det existensminimum som gällde. Dock kunde jag vara sjukskriven och fick behålla lika mycket trots att jag varit sjuk och då fick KFM mindre pengar. Eventuell skatteåterbäring gick direkt till KFM.
Nu när jag har skuldsanering så lever jag fortfarande på existensminimum och är jag sjuk, ja då blir det mindre pengar. Så jag stannar inte hemma förrän jag är i princip dödssjuk..Jag får behålla hela juni och december lönen. Jobbar jag över så får jag behålla även det. Skatteåterbäring får jag behålla. Löneförhöjning får jag också behålla. Tillhör även den lilla skaran som har tandvård på högkostnadsskyddet då jag har svår reumatism. Bara vetenskapen att om mina tänder kraschar så har jag råd att gå till tandläkaren...

Eftersom jag inte dragit min min man i mina skulder vilket jag är oerhört tacksam för så kan jag beställa i hans namn om det är något jag behöver. För jag som har skuldsanering så är jag inte önskvärd om jag inte kan betala med kort när jag beställer.

Jag har 3,5 år kvar på min skuldsanering och det ser ljust ut då jag varit Spelfri i sex månader.
Spärrat mig i ett år på spelpaus.se. Min plan är att ta tillbaka mitt visakort och ha min månadspeng. I nuläget har jag enbart kontanter men jag vill även ha ansvar men går en försiktig väg. Vill även att min man ska känna sig trygg så vi får se..mitt mobila BankID är dock för tidigt ännu för så säker känner jag mig inte. Lite som en ettåring som precis börjat nya sina första vacklande steg i livet...

Någon som vet hur det fungerar med ränteavdrag vid skuldsanering? Om jag förstått det rätt så räknas det som jag betalar av som amortering och jag kan inte göra avdrag för ränta?
Har jag uppfattat det rätt?

Någon som vet hur det fungerar med ränteavdrag vid skuldsanering? Om jag förstått det rätt så räknas det som jag betalar av som amortering och jag kan inte göra avdrag för ränta?
Inga räntor kan dras av för de skulder som ingår i saneringen.

De flesta borgenärer räknar först av det mot kapitalbeloppet därav inga ränteavdrag.

Har ej sökt än men funderar på detta!
Det enda som hindrar nu är bilen som
Vi blir av med det är ett dilemma

Dessvärre måste jag nog rätta Dig här & mena på att det eventuellt inte ens blir ett inledande skuldsanering utan ett direkt avslag just pga leasingbilen.
Isåfall blir Ni inte av med bilen...

Ska kontakta dom i morgon och reda ut detta!
Borde få info då vad som gäller och hur det isåfall skulle bli med bilen!
Leasingen är tagen innan problem började och vid avbrutet avtal så kommer det kosta oss och det är inte billigt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp