Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nån som har nått tips hur man ska göra inför en ev skuldsanering och behöver bil i jobbet?

Bilar värd upp till ca 25k som behövs för att åka till jobbet utmäts inte, så köp en sådan

Men vid löneutmätning går det bra! Skuldsanering är det bästa för oss men vi behöver bilen avbryts avtalet redan vid inledande? Nu har man verkligen ställt till det ingen bil blir det ännu värre den är viktig för min man i jobbet

Ja enligt avtalen räcker det med ett inledande så hävs avtalet, bil ska åter och restskuld ska betalas, den kommer inte omfattas av skuldsaneringen eftersom skulden uppstår efter inledandet.

Ok! Vad är månadskostnaden? Används den i tjänsten? Får Din man milersättning?!
Bara det avdrag man gör vid deklarationen! Han jobbar 3 mil bort och inga bussar går behöver ta sig till jobbet o bil är ett måste för han ska kunna sköta jobbet jag jobbar i stan och behöver ej bil

Bilar värd upp till ca 25k som behövs för att åka till jobbet utmäts inte, så köp en sådan
Får satsa på det men det blir dyrt om leasing avtalet bryts kostar oss vi har nästan två år kvar på leasing avtalet usch va ont i magen jag får nu

Bara det avdrag man gör vid deklarationen! Han jobbar 3 mil bort och inga bussar går behöver ta sig till jobbet o bil är ett måste för han ska kunna sköta jobbet jag jobbar i stan och behöver ej bil
Månads kostnad dyr tyvärr 4000kr vi har den större Peugeot och GT så nu är verkligen allt skit

Ur peugots privatleasingavtal

13 - Förtida upphörande
1. Leasinggivaren äger rätt att utan förvarning säga upp
leasingavtalet om Leasingtagaren väsentligen bryter mot
sina skyldigheter enligt leasingavtalet, exempelvis om
1. Leasingtagaren underlåter att efter påminnelse med
åtta dagars frist betala förfallna leasingavgifter eller
andra belopp som Leasingtagaren är skyldig att
erlägga enligt detta avtal.
2. Leasingtagaren ställer in sina betalningar, försätts i
konkurs eller ansöker om skuldsanering eller
leasingbilen blir belagd med körförbud

Enligt avtalet behöver det inte ens inledas, själva ansökan räcker. Något sätt att bulkvis få veta vilka som sökt skuldsanering finns inte dock, så hur dom ska veta innan ev inledande är en gåta för mig.

Enligt avtalet behöver det inte ens inledas, själva ansökan räcker. Något sätt att bulkvis få veta vilka som sökt skuldsanering finns inte dock, så hur dom ska veta innan ev inledande är en gåta för mig.
Ja man undrar ju det! Så länge dom får sina pengar kanske har nån varningsklocka hos kronofogden som ringer! Men kört är det tyvärr!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp