- Meddelanden
- 131
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 197
HejNej. Det tog ca. en månad innan jag fick en bekräftelse på att ansökan var mottagen.
Mitt gick snabbt skickades in 23 nov och mitt svar var daterad 30 nov.
Mvh Bridget
HejNej. Det tog ca. en månad innan jag fick en bekräftelse på att ansökan var mottagen.
Hej
Mitt gick snabbt skickades in 23 nov och mitt svar var daterad 30 nov.
Mvh Bridget
Anser dock inte att Pandis ska vara orolig och än mindre med tanke på alla helgdagar som varit... 
HejKan ju självklart vara olika, men för mig tog det en månad...Anser dock inte att Pandis ska vara orolig och än mindre med tanke på alla helgdagar som varit...
![]()
Du får svaret ganska snabbt, kommer säkerligen nästa vecka. Lycka till!Borde jag vara orolig över att inte fått bekräftat över inskickad ansökan?
Skickade den 21/12.
men endå en stolpe att bocka av!

Förstår din rädsla. Nu har jag ju själv gått igenom ett avslag, som jag gjorde med ro på nått skumt sätt men då jag alltid försöker nu mera hitta mål och se framåt positivt, men började med det när jag nådde botten, huva vilken period.
Men jag håller tummarna! Inledande nu för dig så du har gått förbi en mil stolpe av mångamen endå en stolpe att bocka av!
Men skulle de bli ett avslag så ger du inte upp, du kommer få det motiverat varför du fått avslag, då tar du till dig dem punkterna och söker igen när det är dags
@Mats108 .. bara om du vill svara .. men du fick avslag - hur lång tis efter sökte du igen och hängde det på hur utförlig du var o din ansökan?
Avslag - om man har löneutmätning innan o sen betalar under inledande - hur trillar löneutmätning igång .. blir det en ny utredning av inkomst?
HejFörstår din rädsla. Nu har jag ju själv gått igenom ett avslag, som jag gjorde med ro på nått skumt sätt men då jag alltid försöker nu mera hitta mål och se framåt positivt, men började med det när jag nådde botten, huva vilken period.
Men jag håller tummarna! Inledande nu för dig så du har gått förbi en mil stolpe av mångamen endå en stolpe att bocka av!
Men skulle de bli ett avslag så ger du inte upp, du kommer få det motiverat varför du fått avslag, då tar du till dig dem punkterna och söker igen när det är dags
Vet du hur din betalplan ser ut ungefär på åren, blev det 5 år?
Vid första ansökan hade jag mycket kontakt med min handläggare och nu fick jag brev men inget samtal att inledande var gjort. Ringde själv till min handläggare ungefär en vecka efter beslutet och korrigera hyran men kändes bra att prata med handläggaren. Vilket jag minns tillbaka att man vänta o vänta när ska dem ringa igen, för då fick jag komplettera min ansökan ett par gånger, denna lever i tystheten och väntan på att alla ska rapportera mina skulder. Men tystheten kanske är att ansökan är mer utförlig denna gång plus att det finns säkert sparade saker under förra handläggningen?
Idag pratade jag med KFM på telefon, hon i andra ändan lät lite besvärad först med dov röst men sedan fick hon mina personuppgifter och sen en glad röst " jag hoppas att ditt inledande går igenom "
Men tillbaka till saken att jag ringde var att min arbetsgivare redan kört lönerna när jag fick inledande. Men hon såg att de skulle föras över idag under dagen, har Swedbank så troligtvis imorgon annars måndag, tisdag .
HejBorde jag vara orolig över att inte fått bekräftat över inskickad ansökan?
Skickade den 21/12.
Hej
Tog din andra ansökan lika lång tid för KF att handlägga?
Mvh Bridget