- Meddelanden
- 6 108
- Mottagna reaktioner
- 6 392
- Poäng
- 3 937
Vi lever 2000 under vårt minimum alltså.
Jag förstår icke - vad menar Du med 2000 riksdaler UNDER minimum?!
Vi lever 2000 under vårt minimum alltså.
Enligt skuldrådgivaren och uträkningen på KFs hemsida så skulle vi få behålla X kronor vid utmätning. Våran budget är 2000 under XJag förstår icke - vad menar Du med 2000 riksdaler UNDER minimum?!![]()
Enligt skuldrådgivaren och uträkningen på KFs hemsida så skulle vi få behålla X kronor vid utmätning. Våran budget är 2000 under X

Håller verkligen med dej alltsåHar inte heller sanering men lever under minimum, om budgeten håller så har min familj 2000 över. Och3500 till ett lån som jag inte släppt än. Och vi äter gott. fredagsmys och lördagsgodis och utflykter ibland. Så allt går om man vill. Sen när man spelat bort varenda krona i 15 år så räcker det med 50 spänn för att känna sig rik.
jag tycker jag oxå har det väldigt bra
har ju pengar nästan hela tiden, inte mängder förstås..men som sagt inget spelande så finns det alltid en liten slant kvar

Hej!
Tänkte kolla om någon vet.
Jag har fått beslut om skuldsanering.
Det verkar som några fordringsägare har missat att anmäla skulderna till KFM. Jag vet att jag skrev med alla skulder jag hade i ansökan i december -17 (har ej nytagna skulder efter inledande), kommer dock ej ihåg hur många det var, har inte sparat ansökan heller. Men när jag kollar på beslutet så verkar det fattas skulder.
Svårt att veta exakt också med tanke på att vissa har flyttat runt till olika inkassobolag under hela processen och många belopp var ganska lika. Jag fick hem två delgivningskvitton från två inkassobolag efter beslut som skusan. Ringde till KFM och frågade vad jag skulle göra med dessa.
Blev hänvisad att skriva under och bestrida och skriva då att jag hade beslut om skusan. Handläggaren sa även att de får skylla sig själva att de inte anmält vid inledande och att de bör ha blivit informerade under processen.
Är det bara så? Att har de missat att anmäla så får de bara skriva av skulderna och skylla sig själva, eller vad?
Fick ett brev från Sileo idag som hade tagit över en skuld från frogtail nu, när jag kollar i beslutet för skusan så hittar jag ej denna skuld. Så antar att frogtail inte anmälde skulden. Jag vet att jag skrev med den i ansökan.
Ska man kontakta de och informera att man har skusan eller bara låta det gå vidare till KFM och bestrida?
Hej,
Jag har förstått som att vissa borgenärer med små skuldbelopp väljer att avstå från sin andel pga att det tydligen likväl är förenat med en del kostnader för dom och kostnaden inte är rimlig i relation till vad dom får i andel från skuldsaneringen.
Vill Du förresten berätta lite om Din resa som ledde fram till ansökan och godkännande av skuldsaneringen ?