- Meddelanden
- 22
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?Skuldsaneringsenheten gör inga hembesök.
Ni som har inledande eller beslutat, kom de till er?
Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?Skuldsaneringsenheten gör inga hembesök.
Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.Har bara hört om hembesök vid löneutmätning inte vid skuldsanering.
Jag fick inget besök trots att jag inte hade löneutmätning eller att det gjorts tillgångsundersökning. Jag tror att ens Ärlighet väger tungt dvs att det antas att man inte besitter rikedomar när man. Söker skuldsanering utan att man gjort av med allt till förmån för skulderna.
Nej, de åker inte ut. Verkställighet har med utmätning att göra.Ok, trodde att de alltid åkte ut, även vid skuldsanering.
Självklart ska man vara ärlig om man får en chans till nystart.
Tack för svaret![]()
Nej det vet jag men brukar inte verkställighet göra sådant åt skuldsaneringsenheten?
Det ska egentligen inte vara möjligt att få restskatt om man betalar efter rätt skattetabell. Jag fick tillbaka 2800 kr innan jag gjorde avdrag och har haft sanering hela 2019.Äntligen! Skuldsaneringen godkänd! Såååå glad!
Vi fick inledande den 19/2, i torsdags den 11/6 stod våra namn i poit. Jag trodde att vi skulle bli uppringda av vår KF-kontakt eller få besked via brev, men istället fick vi reda på det via poit. Har kollat varje natt kl tolv då de släpper nya namn. Nu äntligen fanns våra namn med!
Nu har jag lite frågor: Som skuldsatt är man ju van vid att få tillbaka på skatten varje år. Antar att denna summa kommer att minska radikalt. Finns det risk att man i stället kommer att få kvarskatt då man har skuldsanering?
Kan man be lönekontoret att dra extra skatt för att undvika eventuell kvar/restskatt och kanske få tillbaka på skatten?
Ifrån KF eller privatpersoner?Aldrig åkt på uppdrag av skuldsaneringen. Däremot fått frågor om uppfattningar och iakttagelser