Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
det är en påminnelseavgift på 60:- på ett lån som är med i skuldsaneringen. Är uppe i 438:- nu ...
Du ska INTE betala den. Det kallas för att gynna en borgenär om det inte är en ny skuld dvs.

• Gilla
Reaktioner: lex
Hej!

Jag skickade in en skuldsaneringsansökan 1 april för 6 dagar sedan fortfarande har jag inte fått någon bekräftelse.

Hur lång tid tar det tills man får en bekräftelse på att de mottagit ansökan ?

Hej!

Jag skickade in en skuldsaneringsansökan 1 april för 6 dagar sedan fortfarande har jag inte fått någon bekräftelse.

Hur lång tid tar det tills man får en bekräftelse på att de mottagit ansökan ?

Räkna med 14 dagar. Det tar 3 dagar med postrutinen

Kollar poit varje dag nu och nada. Blir samtal till KF imorgon. Less på att vänta och inte ha någon aning om det går åt rätt håll eller något håll alls..

Nu går jag lite händelserna i förväg och vet inte hur det kommer att bli i slutändan. Jag är sjukskriven 50% sen evigheter och lär väl fortsätta så alternativt sjukpension enligt läkare. Nu har jag blivit ett rehabärende hos arbetsgivaren som ska ta reda på om det finns nått jobb hos dom jag kan göra eller om det inte finns nått jobb = avsked. Det ser lite mörkt ut på jobbfronten helt ärligt så just nu känns det som jag lär få gå efter sommaren. Facket säger att det i sådana fall blir att jag får ett avgångsvederlag, men helst vill jag ju ha kvar min anställning.

Så någon som vet vad som händer med ett avgångsvederlag och skuldsanering? Normalt ska ju det räknas som ett antal månadslöner? Men kf kanske ser det som en klumpsumma?

Nu går jag lite händelserna i förväg och vet inte hur det kommer att bli i slutändan. Jag är sjukskriven 50% sen evigheter och lär väl fortsätta så alternativt sjukpension enligt läkare. Nu har jag blivit ett rehabärende hos arbetsgivaren som ska ta reda på om det finns nått jobb hos dom jag kan göra eller om det inte finns nått jobb = avsked. Det ser lite mörkt ut på jobbfronten helt ärligt så just nu känns det som jag lär få gå efter sommaren. Facket säger att det i sådana fall blir att jag får ett avgångsvederlag, men helst vill jag ju ha kvar min anställning.

Så någon som vet vad som händer med ett avgångsvederlag och skuldsanering? Normalt ska ju det räknas som ett antal månadslöner? Men kf kanske ser det som en klumpsumma?

Individuell bedömning, räkna med att det ska betalas så blir du inte besviken

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp