Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska inte ropa hej än men nu har jag fått inledande skuldsanering. Har nästan gått ett år från ansökningsdagen. Först 7 månader hos Kronofogden där jag fick avslag av en inte så trevlig tjej. Överklagade och åtgärdade vad hon ansåg var grunden till avslaget. 2 månader hos Tingsrätten som godkände mitt överklagande och efter 2 månader hos Kronofogden igen så ringde min nya handläggare tidigare i veckan. Nya handläggaren var fruktansvärt trevlig. Som dag och natt med den första handläggaren. Vilken jävla resa! Nu blir det en nervös väntan!

Dum fråga men.. Tar man med privata skulder (2st) i ansökan om skuldsanering?

Dum fråga men.. Tar man med privata skulder (2st) i ansökan om skuldsanering?

ja, det ska du göra. Personerna som du är skyldig pengar kommer se motivet till att du ansöker om skuldsanering, så om det tex är spelmissbruk som en av orsakerna kommer de få reda på det. Det kan ju vara bra att berätta att du ska ansöka om skuldsanering. I mitt fall får inte min anhörig tillbaka hela skulden utan det får vi ev lösa efteråt, när betalplanen är färdig.

Ni som fått skuldsanering på 3 år? I vilket skede får ni reda på att det just blir 3 år? Har ni bett om att få 3 år och inte 5 år som verkar standard eller hur har det fungerat?

Ni som fått skuldsanering på 3 år? I vilket skede får ni reda på att det just blir 3 år? Har ni bett om att få 3 år och inte 5 år som verkar standard eller hur har det fungerat?
Skuldsaneringen är alltid 5 år. Det är betalplanen som kan vara kortare och inte nödvändigtvis så kort som tre år. Vet inte om chansen är större om man i ansökan argumenterar för kortare betalplan.

Skuldsaneringen är alltid 5 år. Det är betalplanen som kan vara kortare och inte nödvändigtvis så kort som tre år. Vet inte om chansen är större om man i ansökan argumenterar för kortare betalplan.

Aha okej har ju läst några här på forumet som sagt dom fått skuldsanering på 3 år. Men då är det alltså att dom betalar in i 3 år sen så sista 2 åren så betalar dom inget men har ändå en ”betalningsanmärkning” så man blir låst så sett.

Men ni som fått 3 års betalplan har ni fått reda på det direkt vid inledande eller vid sista beslutet?

Jag hade för mig att man kunde räkna in tiden från o med det att man skickade in ansökan om skuldsanering. Har jag missförstått det eller är det först när man fått inledning man börjar räkna?

Aha okej har ju läst några här på forumet som sagt dom fått skuldsanering på 3 år. Men då är det alltså att dom betalar in i 3 år sen så sista 2 åren så betalar dom inget men har ändå en ”betalningsanmärkning” så man blir låst så sett.

Men ni som fått 3 års betalplan har ni fått reda på det direkt vid inledande eller vid sista beslutet?

Jag hade för mig att man kunde räkna in tiden från o med det att man skickade in ansökan om skuldsanering. Har jag missförstått det eller är det först när man fått inledning man börjar räkna?

Vi fick betalplan på fyra år, kommer vara klara 2022. Detta besked kom först i ”slutbeskedet” efter inledande och då skrev kontaktpersonen att vi har barn som inte ska behöva leva under existensminimum under en längre tid. Vi skrev inget om kortare betalplan i vår ansökan (min sambo och jag ansökte samtidigt).
Tiden räknas från det datum du får inledande, inte när ansökan tagits emot.

Vi fick betalplan på fyra år, kommer vara klara 2022. Detta besked kom först i ”slutbeskedet” efter inledande och då skrev kontaktpersonen att vi har barn som inte ska behöva leva under existensminimum under en längre tid. Vi skrev inget om kortare betalplan i vår ansökan (min sambo och jag ansökte samtidigt).
Tiden räknas från det datum du får inledande, inte när ansökan tagits emot.

Får jag fråga hur gamla dina barn var när beslutet togs?

Tog inte upp det, dvs det var inget jag bad om. Det var inte heller något vi pratade om i samband med telefonsamtalet runt inledandebeslutet. Jag själv hade faktiskt ingen tanke på kortare betalplan, hade varit oerhört tacksam över att betala i fem år. Först när förslaget till betalplan kom på posten framgick att Kronofogden tyckte 3 år, med minderåriga barn, fyra stycken mellan 3 - 16 år, som motivering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp