Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu lär det väl bli ett jäkla liv, men ja, att låna pengar och inom några veckor ansöka om skuldsanering är nog alldeles uppenbart att det inte ska beviljas.

Det är ta mig fan skandalöst. Man kan vilja lägga om sitt liv redan fem minuter efter taget lån. Spelet gick ju åt helvete så då finns ingen annan utväg.

Jo, det stämmer, det var jag med dom siffrorna.
Kanske det, att jag kan betala tillbaka utan sanering men ändå, det kommer ju att ta tid.
Dåligt skäl i avslaget med, att jag tagit lån för nära i tiden när jag sökte skuldsanering, tog mitt senaste lån den 7/5 i år och sökte skuldsanering den 31/5.
Jag har för nya lån enligt både kronofogden och tingsrätten.
Har inte dom flesta detta när man söker skuldsanering idag?

Det hör nog inte till vanligheterna att man lånat pengar så sent som ett par tre veckor innan nej.:)

Det är ta mig fan skandalöst. Man kan vilja lägga om sitt liv redan fem minuter efter taget lån. Spelet gick ju åt helvete så då finns ingen annan utväg.

Så kan det vara, och då är det ganska glasklart läge för staten att anse att det inte är skäligt att bestämma att hela eller delar av skulden ska tas bort.:)

Jo, det stämmer, det var jag med dom siffrorna.
Kanske det, att jag kan betala tillbaka utan sanering men ändå, det kommer ju att ta tid.
Dåligt skäl i avslaget med, att jag tagit lån för nära i tiden när jag sökte skuldsanering, tog mitt senaste lån den 7/5 i år och sökte skuldsanering den 31/5.
Jag har för nya lån enligt både kronofogden och tingsrätten.
Har inte dom flesta detta när man söker skuldsanering idag?
Fast på 5 år så har du i princip betalt din skuld om man bortser från räntor och avgifter. Så då blir jag förundrad om man beviljas sanering faktiskt. Hade du inte kunnat betala på 10-15 år kunde jag förstått det...

Men gör det att jag har mindre chans att få godkänt? Ligger ansvaret på dem att se det i POIT? Vad händer om även dem missar det där? Kommer jag då ha kvar skulden efter sanering?
Det är ingen fara.
Det går att komplettera eller så anmäler de när de ser i Poit.

Själv hade jag löneutmätning ett år innan jag fick skuldsanering. Hade inte tagit ett lån ca 1 och halv år innan dess. Men jag tror nog att jag är en av få som ger tillbaka 95% av det jag är skyldig mina borgenärer. Att dom får så mycket tillbaka.

Okej någon mer som fått svar samma dag? Bara fått svar via telefon eller har någon fått brev? Fick ingen superbra känsla av samtalet då mina skulder kommer från spelberoende.

Vet inte varför men nu har jag känslan av att ringer dom inte idag blev det inget inledande :/
Misströsta inte, jag såg mitt i Poit och hade också en dålig känsla. ❤️

Själv hade jag löneutmätning ett år innan jag fick skuldsanering. Hade inte tagit ett lån ca 1 och halv år innan dess. Men jag tror nog att jag är en av få som ger tillbaka 95% av det jag är skyldig mina borgenärer. Att dom får så mycket tillbaka.

Gissar att räntorna var ditt fall

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp