Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Ny2018 Tjohoooooo hittade upplysningen precis. Den togs 2 nov 2017 så skulden är t o m 2 år gammal! Tack snälla för tipset!❤️:) Ska ändå bli intressant och se deras svar imorgon! Nu kan jag slappna av och meddela min handläggare på KFM när jag vet mer!

Herremija! De verkar städa skrivbordet! Jag släppte också skulden i juni 2018 och helt otroligt med denna fördröjning. Inte ens inkassobolaget har bemödat sig med att besöka om betalningsföreläggande. De jobbar verkligen i snigelfart....

Sånt där verkar förekomma överallt, gamla ärenden som ett tu tre flyter upp från ingenstans efter flera åe...

@Ny2018 Tjohoooooo hittade upplysningen precis. Den togs 2 nov 2017 så skulden är t o m 2 år gammal! Tack snälla för tipset!❤️:) Ska ändå bli intressant och se deras svar imorgon! Nu kan jag slappna av och meddela min handläggare på KFM när jag vet mer!
❤️

I fredags skickade jag in skuldsaneringsansökan tillsammans med kommunens skuldrådgivare. Känns skönt att äntligen tagit det steget.

Men en undran, jag har ju lönutmätning idag, slutar den under tiden som min ansökan utreds? eller tuggar de på som vanligt?

I fredags skickade jag in skuldsaneringsansökan tillsammans med kommunens skuldrådgivare. Känns skönt att äntligen tagit det steget.

Men en undran, jag har ju lönutmätning idag, slutar den under tiden som min ansökan utreds? eller tuggar de på som vanligt?
Hej
Den slutar den dagen du får inledande, om du nu får det.

Bridget

Jag har fått Mail me ,svarade dom att jag hade sanering dom tackade o skulle kolla upp med skuldsanerings teamet o jag kunde glömma mailet .
Frågan är varför de har börjat återkalla sina ärenden från inkasso och inte ansökt om betalningsföreläggande. Släppte skulden för 1,5 år sen och de har inte ”jagat” mig under denna period förutom de första veckorna. Har skulden bara dammat hos inkassobolaget kan man ju undra. Hursom så mailade jag både min handläggare på KFM om detta samt mailade creditstar precis om att de ska anmäla skulden till KFM då jag har inledande. Har dock inte fått svar från min handläggare sedan imorse. Fullt upp hos KFM säkert.

Det är just det jag är rädd för, att de ska lämna felaktiga uppgifter. Ett sig suspekt att de gör detta nu då de måste fått nys om att jag har inledande via inkassobolaget. Dock har jag tyvärr inte kvar fakturorna och minns inte exakt när jag tog lån hos dem och försöker se på mitt kontoutdrag men kan inte se ngt få jag vill minnas att det inte stod creditstar på insättningen. Ska maila dem först och fråga dem när min skuld uppstod innan jag säger ngt annat. Ska även ringa inkassobolaget och kolla upp när skulden uppstod. Detta för att försäkra mig om uppgifterna innan jag mailar min handläggare på KFM. Vilka fula fiskar!!! Dock är jag säker på att jag tog lånet hos dem minst 1,5 år sedan. I slutet av nästa vecka har tiden för att meddela skulden passerat så det blir hett om deras öron.
Du kanske kan se ditt avtal och när lånet togs om du loggar in? där finns även meddelande sparade i inkorgen

Du kanske kan se ditt avtal och när lånet togs om du loggar in? där finns även meddelande sparade i inkorgen
Har tyvärr inte sparat mailen och kunde igår logga in men kunde inte komma åt tidigare avtal, vilket jag fann märkligt.

Har tyvärr inte sparat mailen och kunde igår logga in men kunde inte komma åt tidigare avtal, vilket jag fann märkligt.
Ok men jag menade inkorgen när du är inloggad. De har en sådan inkorg på sin sida där mejl som de skickat till dig finns sparade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp