Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tas ej hänsyn till detta alls.
Beloppet är omänskligt tycket jag det man får behålla alltså.
Vet faktiskt inte hur dom tänker alls men det ska ju vara ett straff också för det är det verkligen.
Kan du ej jobba extra eller få in mer pengar är det omöjligt att klara av sin leasing om du inte ska låta bli att äta överhuvudtaget.
Vet det låter hemskt men så upplever jag.

Nu har Ni (om jag kommer ihåg det rätt) en relativt dyr bil, 4000kr/mån, right?

Det är inte så att Din man kan använda bilen i tjänsten och därmed få milersättning?!

Varför jag leasade min bil var just pga att jag behövde bil i tjänsten och jag körde kors & tvärs mellan de större städerna här nere i Skåneland, så jag erhöll milersättning om mellan 2500-3000kr/mån. Min bil kostade 1999kr/mån, så den belastade aldrig min privata ekonomi. Denna uträkning hade jag gjort långt innan jag ens var föremål för löneutmätning och att mitt företag indirekt betalade bilen var anledningen till att jag just valde en leasingbil från början.

Fick inledande den 12/9 och nu skickade en av fodringsägarna ett inkassokrav, skall jag bara låta allt sånt som kommer vara eller behöver jag ringa dom?
Inget att bry sig om. De kommer ändå anmäla skulden till KFM då du har inledande. En del inkassobolag gör sina försök att kräva tebax pengarna trots att ärendet ligger hos KFM. Det händer också att de säljer det vidare och då kommer ett nytt krav.

Vi behöver en bil till dagis/skola för jag skjutsar alla tre barn och mannen har 1 timme till jobbet och andra tider än skolan, jag har 07:40-13:30, han åker 6 och kommer hem 17... bilarna kostade 7500 kr + 4000 kr. Kan en bil tas då fast man har olika tider, han behöver lön och äldsta barnet har skolplikt. Bor på landet och jag kan inte gå med ett gäng barn flera km på grusad 70 väg där lastbilar kör 90.. tågen passar dåligt med mannens arbetstider och det är nästan en mil till tågstationen.
Hur är det då vid hans löneutmätning?
Om han är beroende av bil för att ta sig till jobbet får han ju behålla den. Och den andra har ju inte heller något utmätningsbart värde. Det blir ju värre med att klara kostnaderna som två bilar medför i form av bränsle, försäkringar, skatt och löpande underhåll.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp