Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De väger också in vad man har gjort för att försöka betala sina skulder. Tex sålt smycken, bytt till en billigare bil, billigare bostad. Några exempel.

Det finns flera faktorer de tittar på, inte bara summan man har i lån.

Senast ändrad:
De väger också in vad man har gjort för att försöka betala sina skulder. Tex sålt smycken, bytt till en billigare bil, billigare bostad. Några exempel.

Det finns flera faktorer de tittar på, inte bara summan man har i lån.

Det går i 2 steg. Först utreda om man är kvalificerat insolvent. Alltså har nog mycket skulder i förhållande till inkomst. I andra steget kommer allt övrigt in. Om man inte uppfyller steg 1 så utreds aldrig steg 2

Ja mina 800tkr kommer inte betalas av inom 12år som jag räknat om man räknar med alla räntor avgifter varje år. Har skrivit i ansökan att jag sålt allt onödigt av värde vilket jag har. Har en skrotbil som är värd kanske 8tkr. Billigare bostad kan jag inte byta till än jag redan har i princip. Så det är väl bara att sitta och hålla tummarna.

Ja mina 800tkr kommer inte betalas av inom 12år som jag räknat om man räknar med alla räntor avgifter varje år. Har skrivit i ansökan att jag sålt allt onödigt av värde vilket jag har. Har en skrotbil som är värd kanske 8tkr. Billigare bostad kan jag inte byta till än jag redan har i princip. Så det är väl bara att sitta och hålla tummarna.

Det kommer nog gå vägen då! Jag hade liknande och har skuldsanering nu.

Håller tummarna:):)

Fråga: vi har ansökt om skuldsanering, några veckor kvar innan vi får besked om inledande eller avslag (de har ändrat till 21 veckor nu såg jag). Vi har bolån i Nordea som vi betalar. Jag har även ett privatlån och kreditkort hos Nordea (med i vår ansökan). Det är inte så att de kommer vilja avsluta bolånet om vi inte betalar på mina privatlån? Antar att jag kan fråga Nordea direkt men känns sådär med tanke på läget vi är i...

Fråga: vi har ansökt om skuldsanering, några veckor kvar innan vi får besked om inledande eller avslag (de har ändrat till 21 veckor nu såg jag). Vi har bolån i Nordea som vi betalar. Jag har även ett privatlån och kreditkort hos Nordea (med i vår ansökan). Det är inte så att de kommer vilja avsluta bolånet om vi inte betalar på mina privatlån? Antar att jag kan fråga Nordea direkt men känns sådär med tanke på läget vi är i...
Bolånet har du ju säkerhet i så det kommer de knappast vilja avsluta.

Nej dom kan inte avsluta bolånet

Bolånet ingår knte i saneringen heller

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp