Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick brev i förrigår att kfm nu stoppat min löneutmätning och arbetsgivaren informerats. Men eftersom jag ska betala första i slutet av maj, vad händer om lönekontoret hinner stoppa nu? Menar alltså vad ska jag isf göra med pengarna denna månad? Behålla? Om man får avslag på skussn, blir man då återbetalningsskyldig allt som dom inte drar nu i april? Fattar inte så mycket av kfms hemsida.

Om jag får behålla nu i april och får t.ex avslag i juni, kan dom då kräva tillbaka det jag behåller nu? Vill dom veta annars vad man gjort av pengarna? Hur går det till?
Samma läge för mig och som det ser ut har utmätningen stoppats och jag får full lön i april. Frågade rent ut när KF ringde och jag fick behålla pengarna.

Samma läge för mig och som det ser ut har utmätningen stoppats och jag får full lön i april. Frågade rent ut när KF ringde och jag fick behålla pengarna.[/QUOTE

Tack! Har själv inte vågat ringa och fråga, jag vill inte verka girig eller otacksam, för jag är sååå tacksam för att kanske bli skuldfri och börja om.

Vilket är det bästa? Ansöka om skuldsanering på nätet? Eller genom kommunens skuld rådgivare??.. Fast några som inte skickat in till kronofogden ännu,trots att det gått över 1 1/2 år snart..men alla skulder måste väl vara hos kronofogden när man ansöker om skuldsanering?..

Skulderna behöver inte vara hos kronofogden för att ansöka om skuldsanering.

OK, konstigt det trodde jag att dom måste! Men tack då vet jag

Vilket är det bästa? Ansöka om skuldsanering på nätet? Eller genom kommunens skuld rådgivare??.. Fast några som inte skickat in till kronofogden ännu,trots att det gått över 1 1/2 år snart..men alla skulder måste väl vara hos kronofogden när man ansöker om skuldsanering?..
Jag sökte skuldsanering på nätet och bifogade ett personligt brev. Av olika orsaker valde jag att inte ha kontakt med kommunens budget- och skuldrådgivare men jag vet många som fått bra hjälp där.

Tack för svar, funderar med på att söka på nätet, är förmodligen lång väntetid till kommunens skuld rådgivare!.. Men tänkte på skulderna jag ska redovisa,dom finns ju redan hos kronofogden??och dom som inte är inskickade än, skriver jag i dom i ansökan på nätet med ?? ..så dålig på att veta hur det fungerar när man ska ansöka?

Tack för svar, funderar med på att söka på nätet, är förmodligen lång väntetid till kommunens skuld rådgivare!.. Men tänkte på skulderna jag ska redovisa,dom finns ju redan hos kronofogden??och dom som inte är inskickade än, skriver jag i dom i ansökan på nätet med ?? ..så dålig på att veta hur det fungerar när man ska ansöka?
Du skriver in alla skulder. De som är hos KF redan samt de som inte kommit dit än.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp