Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Motsätter mig lite här.

Jag har blivit utsatt för ett jättebedrägeri.
Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde aset verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med kräket.
Under tiden stal han över en miljon, tog lån med mitt namn UTAN att göra rätt för sig när jag väl kunde kasta ut KRÄKET.
Har kämpat, jagat och pusslar med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.
Mina sparpengar på 1,2 milj är borta.
Jag har en fordran på KRÄKET på 500 000 kr på KF.

Alla har inte samma story, orsak eller levnadsöde för skuldsanering.
Precis det jag menat med mina inlägg att alla har vi olika i bagaget hur vi hamnat illa ekonomiskt

Det finns endel som tror sig veta mer än andra här inne... Som tror sig ha svaret...
Försöker utge sig som ”allvetande”.
Det ser så självsäkert och trovärdigt ut.

Men var vaksam..INGEN vet just din resa..speciellt inte de som tror sig veta..

Och detta är ett forum där alla kan tycka och tänka.

Även jag är långt ifrån fläckfri.

”Läs med en nypa salt”♥️

Det finns endel som tror sig veta mer än andra här inne... Som tror sig ha svaret...
Försöker utge sig som ”allvetande”.
Det ser så självsäkert och trovärdigt ut.

Men var vaksam..INGEN vet just din resa..speciellt inte de som tror sig veta..

Och detta är ett forum där alla kan tycka och tänka.

Även jag är långt ifrån fläckfri.

”Läs med en nypa salt”♥️
Jag vet att mitt humör är kort om man säger så haha har så svårt att ta med en nypa salt när man känner att någon kommer med helt fel påståenden.
❤️❤️

Jag vet att mitt humör är kort om man säger så haha har så svårt att ta med en nypa salt när man känner att någon kommer med helt fel påståenden.
❤️❤️

Jag vet!
Men ta det inte personligt. De vet inte din resa, men tror sig veta tyvärr.♥️

Motsätter mig lite här.

Jag har blivit utsatt för ett jättebedrägeri.
Sol- o vårad!
Oförsiktig? Möjligt, men jag trodde KRÄKET verkligen va ärlig, så pass att jag ingick äktenskap med KRÄKET
Under tiden stal han över en miljon, tog lån med mitt namn UTAN att göra rätt för sig när jag väl kunde kasta ut KRÄKET.
Har kämpat, jagat och pusslat med ekonomi pga KRÄKET sen 2012.
Mina sparpengar på 1,2 milj är borta.
Jag har en fordran på KRÄKET på 500 000 kr på KF.

Alla har inte samma story, orsak eller levnadsöde för skuldsanering.

Som sagt, det finns extremfall där skuldsanering alternativt avskrivning är försvarligt, rentav nödvändigt.

Ditt fall representerar dock inte merparten av det här forumet som har alla möjliga blanco- och sms-lån, i många fall för att finansiera ett excessivt spelande eller annat destruktivt beteende. Jag är en av dem och vet mycket väl hur lätt det är att ta ockerlån, precis som det är lätt att ladda ner en film olagligt eller köra 60 på en 40-väg när man har bråttom. Det betyder dock inte att man inte får stå sitt kast.

Som sagt, det finns extremfall där skuldsanering alternativt avskrivning är försvarligt, rentav nödvändigt.

Ditt fall representerar dock inte merparten av det här forumet som har alla möjliga blanco- och sms-lån, i många fall för att finansiera ett excessivt spelande eller annat destruktivt beteende. Jag är en av dem och vet mycket väl hur lätt det är att ta ockerlån, precis som det är lätt att ladda ner en film olagligt eller köra 60 på en 40-väg när man har bråttom. Det betyder dock inte att man inte får stå sitt kast.
Tror nog folk står sitt kast o mer därtill.

Försöker minnas vilket datum jag skickade in ansökan egentligen, men det är minst 20 veckor sedan. Jag har för mig att det var i slutet av november jag fick bekräftelsen om mottagen andökan, men det kan ha varit i början av december också.

Någon som fått besked nyligen som skickat in i december 2018?

Ringer handläggaren hos KFM alltid den sökanden när dom börjar behandla ansökan? Upptäckte poit på nätet idag, så jag kommer hålla utkik där. Det känns som att det borde vara inom nån vecka som jag får mitt avslag eller inledande.

Hyser inga större förhoppningar då det finns med en del skadestånd i skulderna... Men jag vet att det finns dom som fått skuldsanering även med skadestånd i bagaget.

Försöker minnas vilket datum jag skickade in ansökan egentligen, men det är minst 20 veckor sedan. Jag har för mig att det var i slutet av november jag fick bekräftelsen om mottagen andökan, men det kan ha varit i början av december också.

Någon som fått besked nyligen som skickat in i december 2018?

Ringer handläggaren hos KFM alltid den sökanden när dom börjar behandla ansökan? Upptäckte poit på nätet idag, så jag kommer hålla utkik där. Det känns som att det borde vara inom nån vecka som jag får mitt avslag eller inledande.

Hyser inga större förhoppningar då det finns med en del skadestånd i skulderna... Men jag vet att det finns dom som fått skuldsanering även med skadestånd i bagaget.

Hmm... om inte jag missminner mig helt så har folk här ute som skickade in ansökningar i december fått besked nu om inledande alternativt avslag...
Tror bland annat att @Mirakel skickade väll in sin ansökan vid juletid, eller?!
@Bridget och @caroline likaså...

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp