Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Överklaga... jag har noterat att flera faktiskt har fått rätt. Det skadar inte iallafall...
Min skuld är uppe på över miljonen...och fortsätter ticka på... :(

Nej du har väl inledande? Då tickar inget.

Hoppas det inte innebär en skattesmäll nästa år..

Gör man inte en avsättning för det eller är KF så inkompetent?

Hinner man få skuldsanering så ingår ju inte den skulden och du får ett helvete.

Sossarna har ju förstört IPS förövrigt, de äldre bryr ju sig inte om det dom har kunnat betala in 12k skattefritt, men vi yngre ska få dubbelbeskattning...

Senast ändrad:
Jodå. Min skuld har tickat på med 1000 kr om dagen sedan inledande. Däremot blir det 0 kr när skusan är beviljad.

Då ser det ut så när du loggar in på olika ställen pga fel, det slutar ticka vid inledandet även om det ser annorlunda ut.

En praktiskt följd vore annars att alla skuldsaneringsbeslut och betalplaner vore felaktiga då skuldbeloppen vore annorlunda och olika stor i förhållande till varandra pga att ränta räknats på under några månader till..

Jag får lösa det. Risken finns men har ju inget val precis. Får helt enkelt förlita mig på systemet. Störst risk blir det om det övergår i statlig skatt.

Blir kapital skatt så påverkar inte inkomst.

I värsta fall är det nog 10–15K, som bör täckas av inbetalningar på räntor ändå. Så bör ändå inte bli någon skillnad för dig.

Hade varit värre om det handlade om större belopp

Skulle säga att det är lugnt.

Blir kapital skatt så påverkar inte inkomst.

I värsta fall är det nog 10–15K, som bör täckas av inbetalningar på räntor ändå. Så bör ändå inte bli någon skillnad för dig.

Hade varit värre om det handlade om större belopp

Skulle säga att det är lugnt.
Jag trodde man la det ovanpå min inkomst? Kapitalskatt, kan det bli så mycket som 10-15000

Jag trodde man la det ovanpå min inkomst? Kapitalskatt, kan det bli så mycket som 10-15000

Handlar om en tvångsförsäljning så bör bli kapitalskatt, inte 100 på det.

Men 90 :)

Beror på värde utvecklingen beskattning, sker beskattningen efter inkomst så är det ju vanlig inkomst skatt däremot.

Nej du har väl inledande? Då tickar inget.

Nä, sorry...ja uttryckte mig felaktigt! Jag vet att räntorna är ”frysta”, men så ser det inte ut inne på ”mina sidor”, så där kan ja ju likväl se hur de ökar... eller är inte det korrekt?!

Nä, sorry...ja uttryckte mig felaktigt! Jag vet att räntorna är ”frysta”, men så ser det inte ut inne på ”mina sidor”, så där kan ja ju likväl se hur de ökar... eller är inte det korrekt?!
Hur blir de tex vid ett avslag efter inledande ?

Vid inledande frys räntorna

Om man sedan får avslag senare i processen hur räknas allt om då?

Räknas de från när avslaget kom eller dagen då inledande kom?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp