Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Alltså, jag menade mer i generella termer... Det kan uppenbarligen gå vägen för flertalet, men långt ifrån med alla. Jag bara anser att det måste finnas tydliga direktiv för hur handläggarna får och ska resonera... Sen ska man icke förglömma: vi som står utanför och tittar in; vet ju bara en bråkdel av det ärendet som ligger framför näsan på handläggaren, så man ska väll vara litta försiktig kanske... :)
Ja visst kan det vara så men känns lite osäker verkar vara personbundet Vilka som får sanering eller inte! Borde finnas en tydligare struktur! Men det är väl så anser dom att skulderna kan betalas tillbaka på 10-15 år så är det svårt att få sanering! Men om skulderna bara ökar hur sjutton går det ihop? Blir utmätning i 10-15 år och sen kanske skuldsanering!
Då jag är ganska gammal nu så blir jag minst pensionär isåfall!

Åtminstone femton år.
Jag började få problem med spel för några år sedan och inte spelat på länge nu och tänker inte göra det heller!
Spelat i ca 2 år
Varför började man från början?
Ångar mig djupt!!

Lasseman är tydligen Saruman, bara för att han är formell och inte använder smajlisar. Tycker det går lite väl överstyr nu. Tack för att du svarar på folk frågor, och det gör du oavlönad, alltså tycker du som oss andra att det är kul att vara här inne emellanåt.
Är det nån specifik du menar eller generellt?
Tänkte om du menade mina inlägg!
Skrev isåfall bara vad jag kände!
Tycker man kan läsa o förstå ganska mycket av en text!
Men vi är ju olika och alla är inte ödmjuka så är det ju!
Men som tigerkatten skrev så är man i utsatt läge o sårbar extra känslig då!
Hur det än är så lider jag dagligen och är arg på mig själv som ställt till det!
Försöker nu så gott jag kan o ställa allt till rätta! Men livet är tufft just nu och man tar åt sig lätt!
Men jag har förmåga att läsa mellan raderna och tolka texter!
Fick jag lära mig på högskolan haha men känner av folk lätt så är det bara även i text!
Ha det gott ❤️

Japp, överklagade till TR, men fick avslag även där. Tycker som du säger att jag gjort allt jag kunnat, så hoppas på annat resultat denna gång. Hoppas också att det ska gå lite snabbare än sex månader tills man får besked, eftersom det är andra gången jag ansöker.
Hej
Det går inte snabbare för att det är andra gången du söker. Man hamnar i kön som alla andra. Men man kan hoppas på kfm för mer resurser till saneringen.

Finns det folk här som har fått skuldsanering där spelmissbruk som kan berätta lite om hur det gick till när ni blev beviljade? Känns som om vi behöver få lite hopp tillbaka ☺

Finns det någon som kan förklara "ränta på ränta"?
Har alla borgenärer rätt att ta ränta på ränta i alla lägen eller hur funkar det?

Finns det folk här som har fått skuldsanering där spelmissbruk som kan berätta lite om hur det gick till när ni blev beviljade? Känns som om vi behöver få lite hopp tillbaka ☺

@Annhha vet jag har fått. Sök antingen på hennes inlägg här eller vänta in hennes respons, för den tror jag kommer :) @hollygolightly hennes man var spelmissbrukare och dom fick.

Åtminstone femton år.

Aha, tänkte för ibland kanske det kan finnas dom som är i dålig sits och tänker jag spelar och försöker dra in pengar på det sättet snabbt och är egentligen inte spelmissbrukare. Kan tänka mig att det finns en del fall som gör det.

Ja, jag förstår inte, sett fall där folk gjort mindre och haft kortare tid inpå skulderna och varit spelmissbrukare och ändå blivit beviljade.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp