Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I know, men Ni är just den förlängda armen av just Riksdagens beslut...
Om det är någon som borde kunna påverka Riksdagens beslut, så är det just KF som på ytterst nära håll, ser vad Riksdagens beslut ”gör mot vanliga dödliga” människor, som oftast inget hellre vill än att göra just rätt för sig...

Ha en bra måndag där nere i gruvan :)

Då var det riksdagens girighet som var absurd då..

Detsamma. Skrivaren krånglar så blir mindre gjort..

Jag förstår, så pengarna som inte var dina, som du lånade av xbanken, som sedan inte återbetalades på det vis ni kommit överens om, som nu det genom myndighetsbeslut tvångsmässigt återbetalas, dom är dina i alla fall?;)
Från början lånade man inte med alla jäkla påslag hutlösa summor om du missar en månad och ränte kostnader tickar på! Dessa lån som
Sätter folk i klistret är redan förutbestämt dom lånar ut till redan skuldsatta personer som har svårt att betala tillbaka och det finns en medvetenhet bakom att kunna håva in inkasso förseningsräntor mm dom tjänar massor på skuldsatta personer och sätter folk i en fälla med skulder resten av livet! Borde Faan va straffbart

Idag fick jag ett nytt brev igen med förbehållsbelopp. Nu ska jag få behålla ännu mindre! Jag får panik på det här. Hur många ggr kan kfm ändra igentligen? Jag va tvungen att ringa dit och fråga om skuldsaneringen och svaret jag fick är att jag fått en handledare men inget om dom har avslagit eller gått vidare.

Idag fick jag ett nytt brev igen med förbehållsbelopp. Nu ska jag få behålla ännu mindre! Jag får panik på det här. Hur många ggr kan kfm ändra igentligen? Jag va tvungen att ringa dit och fråga om skuldsaneringen och svaret jag fick är att jag fått en handledare men inget om dom har avslagit eller gått vidare.

...men vad sa dom om detta att dom ändrar Ditt förbehållsbelopp hela tiden då? :(
Skönt att höra att Du har fått en handläggare tilldelad avseende Din skuldsaneringsansökan. Troligtvis kommer hen ringa Dig snart... ALL LYCKA TILL !! Hoppas Du vill berätta hur det framskrider... :)

Kolla vilka uppgifter som ändrats sedan förra. Går att ändra obegränsat många gånger, inget tekniskt hinder

...men vad sa dom om detta att dom ändrar Ditt förbehållsbelopp hela tiden då? :(
Skönt att höra att Du har fått en handläggare tilldelad avseende Din skuldsaneringsansökan. Troligtvis kommer hen ringa Dig snart... ALL LYCKA TILL !! Hoppas Du vill berätta hur det framskrider... :)
Hon kunde inte svara på det och just det teamet jag skulle behöva tala med hade gått för dagen så jag fick ett direktnummer jag ska ringa imorn.
Hon sa även att det fortfarande kan ta två månader innan jag hör nåt om skuldsanering fast jag fått en handläggare..om ca två månader har det gått sju månader sen jag skicka in ansökan..
Jag kommer skriva här så fort jag vet mer.

Hur mycket är det du ska fixa personligt brev o så och är det sen att rada upp alla skulder!
Har mer o mer ont i magen av detta!
Hur ska jag orka!!! Vet att jag absolut inte är ensam! Men verkar vara ett helvete att hamna i kronofogdens klor värre än jag kunnat föreställt mig!

Det var några skulder som jag var osäker på eftersom bolagen köper och säljer skulder. Det var också en liten skuld som de fått utslag på men lade ner ärendet verkar det som. Sedan så lägger jag mycket kraft på att verkligen få till det personliga brevet. Får egen del är det nästan enbart skönt att jag tog beslutet för ca två år sedan att släppa allt till KFM. Jag kunde lägga undan ett par löner till oförutsedda utgifter innan utmätningen kom igång. De pengarna är nästan slut men de har varit nödvändiga eftersom jag lever på 10.500 i månaden sedan maj 2017

Ja tror tammesjutton det!
Har aldrig tagit droger men vet vad det gör med människors liv!
Blir totalt förstört precis som mitt liv blivit då speljävulen tog över!
Men kan en heroinmissbrukare bli botad borde jag också kunna bli det!
Men ett helvete är det!!
Vet inte hur jag ska orka!
Skammen är värst man skäms över hur man betett sig!! Bara min man som vet ingen annan! Men snart kommer det väl fram löneutmätning mm skäms inför lönekontoret!

Min erfarenhet är att just detta med att man inte vill/vågar berätta som det är något som äter upp en inifrån. Missbruket är en sjukdom. Det är ingenting att skämmas för. Jag har valt att vara fullständigt öppen med det inför vänner, släkt och kollegor. Det var nog det jobbigaste jag gjort, men lättnaden efteråt är enorm. Sedan förstår jag att du kanske inte vill av olika anledningar. Du behöver absolut inte skämmas inför lönekontoret. Jag jobbar ju själv som ekonomichef och fick ta samtalet med personen som sköter lönerna på jobbet. Har haft roligare stunder i livet, men det ordnade sig till det bästa. Vill önska dig all lycka!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp