måste man ansöka om att avsluta skattejämkningen eller är det bara meddela lånekontoret ?
Nej, det sker automatiskt. Sedan bestämmer CSN om din avbetalning pausas under skusan eller om du ska fortsätta betala under skusan. Har för mig att det isåfall räknas in i ditt belopp du får behålla per månad.Behöver man meddela CSN om inledande för anståndet med vabliga avbet?
Nej det blir inte förrän nästa år något betalas ut.Undra om krf betalar ut till borgenärerna innan året är slut så ev rönta landar rätt
Det sker automatiskt.Behöver man meddela CSN om inledande för anståndet med vabliga avbet?
Detta stämmer delvis, har igenom åren både haft jobb där man måste aktivt lämna in beslut själv ifrån Skatteverket samt jobb där de direkt vetat.Tror det finns ett val när man söker jämkning att man önskar beslut om att avsluta jämkning.
Fick ni avslag innan inledning?Både jag och min sambo skickade in ansökan om omprövning 28/4. Jag har blivit kontaktad av handläggare men inte fått beslut. Han har inte hört ett ljud
Nej, vi har haft skuldsanering i ca ett år, vi väntar på beslut för omprövningFick ni avslag innan inledning?