Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Du/ni får väl spara de månader som inkomsten är bättre för att kunna använda de sämre månaderna?
Dessutom är ju december betalningsfri.

Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Det är ju helt korrekt att ta ett snitt, du säger ju själv bra månader ”trots skuldsanering”. Och det är ingen bonus eller miss utan tanken är att ni ska fördela det överskottet på de fattigare månaderna.
5 av 12 mån bra, 7 mindre bra och 2 mån helt betalfritt så även där plus till underskottet. Vad anser du är fel här?

Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Helt rätt med en snittlön. Så gjorde Skusan m mej. Tog ett genomsnitt på årsinkomsten. Så vissa månader fick jag mer över å andra inte alls. Gäller ju då att anv det överskott man får till att lägga undan så man har vid sämre månader.

Om man skulle få inledande och de räknar på lönen man haft vilket i mitt fall inte kommer stämma pga att jag kommer gå över till månadslön och ca 4000 ( rent) mindre i månaden kan jag då bevisa på nått sätt att jag har ny lön?

Om man skulle få inledande och de räknar på lönen man haft vilket i mitt fall inte kommer stämma pga att jag kommer gå över till månadslön och ca 4000 ( rent) mindre i månaden kan jag då bevisa på nått sätt att jag har ny lön?
Anställningsavtal?
Intyg från arbetsgivare?

Ja det är väl så jag tänkte att jag skulle visa men kommer de godkänna det eller går de på tidigare siffror?
Om din ansökan ligger nu kan det väl inte vara fel att tillse att dom får rätt information redan idag?
Det blir ju en del i beslutsunderlaget tänker jag.

Ja det är väl så jag tänkte att jag skulle visa men kommer de godkänna det eller går de på tidigare siffror?
Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret på min beräknade årsinkomst då jag hade ansökt om sanering. Det var lite frågetecken kring min lön pga att jag jobbat extra väldigt mkt o haft en betydligt högre årsinkomst året innan.

Senast ändrad:
Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret på min beräknade årsinkomst då jag hade ansökt om sanering då det var lite frågetecken kring min lön pga att jag jobbat extra väldigt mkt o haft en betydligt högre årsinkomst året innan.
Då låter det inte som helt omöjligt att de skulle kunna gå på den nya lönen, om jag nu får inledande till att börja med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp