- Meddelanden
- 663
- Mottagna reaktioner
- 298
- Poäng
- 447
Gamblewhore - Varför fick du avslag förra gången?
Av det du skriver tycker jag också du är kvalificerad för skusan. Får jag fråga var i processen du är? Varför du blev nekad sist?
Jag håller verkligen tummen stenhårt för att det går vägen för dig den här gången!![]()
Just nu är jag avvaktande. Skrev till rådgivningen och frågade om det är dags för en ny ansökan. Den första blev tydligen inskickad i januari 2021. Å nekad i mars.
Anledning var "på grund av du har konsumerat mer än dina inkomster tillåtit och du har haft ett spelberoende.
Du har kontroll över ditt tidigare spelberoende och skuldsätter dig inte mer till följd av det.
Du fick spelskulderna under perioden 2014 till och med sommaren 2021.
Du har inte kunnat hantera din konsumtion och tänkt på konsekvenserna. Detta var mellan åren 2011-2021.
Dina konsumtionsskulder består av lån för att renovera fastighet, finansiera spelande, täcka levnadsomkostnader och betala på skulder. Du skuldsatte dig senast under år 2021 om cirka xxxxxxkronor.
Du har betalat vad du har kunnat, sålt dina tillgångar och förhandlat med dem du är skyldig pengar.
Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan om skuldsanering talar emot en skuldsanering för dig. Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet att betala.
Vi har gjort en helhetsbedömning av din situation. Vi bedömer att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan.
I detta beslut har vi inte gjort någon bedömning av om du är tillräckligt skuldsatt för att kunna få skuldsanering.".
Okej att det var knappt 6månader emellan. Men inte gjort något åt det? Är ju lite skevt. Står ju även att jag åtgärdat grejer. Så lite dubbelmoral?
Okej jag har överbelånat mig som fan. Men har trots svår psykisk ohälsa och utbrändhet med sjukskrivning och djup depression i 10år ansträngt mig å försökt.
Senast ändrad: