Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ingen godtyckligt i det. Om någon är på obestånd och det inte är tillfälligt (typ) är kravet för konkurs uppfyllda.
Men en kan ju anse att i samband med att en person får inledande skuldsanering bör inte personlig kk vara en möjlighet tills den inledande saneringen eventuellt blir avbruten, alternativt att personen försakar sin laga vunna skuldsanering...
Menmen, det är väl bara en fånig pojkes fantasier :axelryck:

Men en kan ju anse att i samband med att en person får inledande skuldsanering bör inte personlig kk vara en möjlighet tills den inledande saneringen eventuellt blir avbruten, alternativt att personen försakar sin laga vunna skuldsanering...

Välkommen till Svea Rikes lagar och förordningar där lagstiftaren har sagt att skulder har en preskriptionstid på tre år, och där lagstiftaren också har sagt att allt som måste göras för att upphäva preskriptionstiden är att den som den skuldsatta är skyldig pengar frankerar ett kuvert med ett krav. . Tänk om det hade gällt betalningsanmärkningar.

Nja. Med tanke på återvinningsmöjlighetena i konkurs så ska det nog vara som det är.

Är inte tusentals utan några få jag sett, tror det var samma aktör med på samma.

Nja. Med tanke på återvinningsmöjlighetena i konkurs så ska det nog vara som det är.

Är inte tusentals utan några få jag sett, tror det var samma aktör med på samma.
Måste vara i specialfall de där att dom starkt misstänker att gäldenären undanhåller tillgångar eller liknande.
Att begära en som fått inledande i konkurs fördröjer det endast. När konkursen är klar kan man ansöka om skuldsanering igen och man får ju förmodligen inledande igen.
och denna gång kommer inte Tr godkänna en konkurs som att personen redan har haft det i närtid.

Måste vara i specialfall de där att dom starkt misstänker att gäldenären undanhåller tillgångar eller liknande.
Att begära en som fått inledande i konkurs fördröjer det endast. När konkursen är klar kan man ansöka om skuldsanering igen och man får ju förmodligen inledande igen.
och denna gång kommer inte Tr godkänna en konkurs som att personen redan har haft det i närtid.
Vet inte hur tingsrätten resonerar vid nya konkursansökningar, men du verkar veta med säkerhet hur det ligger till, antar att du kan hjälpa till och betala lös någon ur situationen om din glasklara information inte stämmer också?

Vet om en i mitt område som är inne på alternativ ät har klarat av sin tredje personliga konkurs på några år. Hade väl otur att inte ha ombud härifrån.

Ja det fördröjer saken säkert men är borgenären sur skulle det kunna räcka gott.

De jag sett var inte något undanhållande aktuellt i. Snarare har det varit frågan om hjälpsamma gäldenärer hos kfm men kanske sysselsatt borgenären i långa tvistemålsförhandlingar som resulterat i uppgörelser man inte följt osv. Jag skulle också varit irriterad då

Om man söker skuldsanering och man är gift men huset står på frun kan de utmäta det då? Köptes 2018 och har alltid stått på henne redan från början.

Vet inte hur tingsrätten resonerar vid nya konkursansökningar, men du verkar veta med säkerhet hur det ligger till, antar att du kan hjälpa till och betala lös någon ur situationen om din glasklara information inte stämmer också?
Jag läste bara utifrån praxis.
Verkligheten är alltid en annan.

det skall föreligga skäl till att Tr försätter någon i konkurs om du redan var det för ca 1 månad sedan kan man rimligen tycka att det inte föreligger skäl.

Om man söker skuldsanering och man är gift men huset står på frun kan de utmäta det då? Köptes 2018 och har alltid stått på henne redan från början.
Finns äktenskapsförord eller liknande?
vem det står på spelar ingen roll som att ni är gifta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp