Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu har jag alltså fått brev om hur mycket som dras från min lön. Jag undrar om barnbidrag är inräknat eller om dom drar det med?
De räknar med lön och bidrag fattar jag det som då man får uppge det vid uträkning, eller är det jag som gör tankevurpa?. Är du sambo/gift räknar de även med lönen för den personen.

De räknar med lön och bidrag fattar jag det som då man får uppge det vid uträkning, eller är det jag som gör tankevurpa?. Är du sambo/gift räknar de även med lönen för den personen.

Det räknas med ja men kan inte utmätas.

Jodå, om man innehar bolån väll?! Övriga räntor skall ju dock vara frysta..

Det beror på hur respektive fordringsägare väljer att bokföra de pengar dom får in. De flesta väljer att lägga på kapitalet så långt det är möjligt under en skuldsanering.

@Lasseman , jag har noterat att min skuld hos KFM ökar dagligen trots inledande skuldsanering. Varför är det så , fryses inte räntorna då ?

@Lasseman , jag har noterat att min skuld hos KFM ökar dagligen trots inledande skuldsanering. Varför är det så , fryses inte räntorna då ?

Jo de fryses hos borgenärerna. Verkställighetens system tror jag inte påverkas av inledande så mycket.

Jo de fryses hos borgenärerna. Verkställighetens system tror jag inte påverkas av inledande så mycket.
Vad innebär det med verkställighetens system ? Innebär det att skulden ökar trots skuldsanering ?

Vad innebär det med verkställighetens system ? Innebär det att skulden ökar trots skuldsanering ?

Det viktiga är ju att juridiskt så ökar inte skulden.
Att ett datorsystem visar annorlunda spelar ingen större roll:)

Lite plusinfo off topic:
Om saneringen avslås eller om en sanering upphör inen omprövning så innebär det att skulderna återupptar sitt "liv" som de var innan, som om en skuldsanering aldrig funnits.
Vid en upphävd skuldsanering nära slutet av de 5 åren kan det innebära att skulderna växer med hundratusentals kronor i ränta i ett andetag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp