Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja man ska inte lita på en skuldrådgivare alla gånger.
I en skuldsanering förväntas man hantera sånt själv
Jag har dock fått mer information och råd som senare visat sig vara fel av KFs handläggare än vad jag fick från budgetrådgivaren :(
Så länge personen man får information av inte kan hållas ansvarig för vad dom säger så kan man inte lita på någon :(

Jag har dock fått mer information och råd som senare visat sig vara fel av KFs handläggare än vad jag fick från budgetrådgivaren :(
Så länge personen man får information av inte kan hållas ansvarig för vad dom säger så kan man inte lita på någon :(
Man får väl helt enkelt plocka fram lagboken och läsa sig till vad lagen faktiskt säger.
Finns säkert ett par förarbeten och NJA att läsa, för att ytterligare läsa sig in på hur både lagen är tänkt att tolkas och vilka rättsfall som blivit prejudicerande.

Man får väl helt enkelt plocka fram lagboken och läsa sig till vad lagen faktiskt säger.
Finns säkert ett par förarbeten och NJA att läsa, för att ytterligare läsa sig in på hur både lagen är tänkt att tolkas och vilka rättsfall som blivit prejudicerande.
Det gör det, förvånansvärt lite dock, och visst ger det viss vägledning men på det stora hela ändå lite prekärt. Om jag jämför med andra statliga myndigheter tex.

Kan nog bero på vad man fått för sig vara rätt också

Det gör det, förvånansvärt lite dock, och visst ger det viss vägledning men på det stora hela ändå lite prekärt. Om jag jämför med andra statliga myndigheter tex.

Det finns en hel del praxis skulle jag säga, finns ett hyfsat stort gäng NJA och några JO och JK avgöranden med mera. Men det är klart, har man grundsynen att allt ska finnas nedtecknat i lag så får nog bli besviken.
Det kommer aldrig finnas klara avgöranden på vad som gäller för beloppsgräns för glasögon för en låghalt person med diabetes, glutenintolerans och gikt, när personen till råga på allt haft oturen att vara från Borås.
Man får hålla tillgodo med något i stil med det som finns.

Fråga vilken jurist vilken fråga som helst. Oavsett hur detaljerat du beskriver frågeställningen lär du få svaret "det beror på...".

Hej, fick feeling och har på vinst och förlust skickat in en ansökan om skuldsanering trots att planen var att vänta 1-2 år eftersom jag bara är i början av min spelberoendebehandling. Räknar såledses inte med att bli beviljad.

Dock undrar jag var/när/hur man skickar in det personliga brevet alla pratar om? Jag fyllde i via e-tjänsten, och det fanns inte heller där några fritextrutor utan listor med val om t.ex. varför skuld uppkommit. Har jag gjort bort mig nu som skickade in ansökan utan brev eller kan jag komplettera med detta?

Hej, fick feeling och har på vinst och förlust skickat in en ansökan om skuldsanering trots att planen var att vänta 1-2 år eftersom jag bara är i början av min spelberoendebehandling. Räknar såledses inte med att bli beviljad.

Dock undrar jag var/när/hur man skickar in det personliga brevet alla pratar om? Jag fyllde i via e-tjänsten, och det fanns inte heller där några fritextrutor utan listor med val om t.ex. varför skuld uppkommit. Har jag gjort bort mig nu som skickade in ansökan utan brev eller kan jag komplettera med detta?
Du får ett ärende nummer som bekräftelse från kronofogden.
Skicka sedan ett mail till dem och ange det numret i rubriken så länge det brevet till på din ansökan så dem kan läsa det

Jag gjorde som ovan skrev, gick in på deras sajt och kontakt och Ställ en fråga -> kategori Skuldsanering och sen finns det ett fält för Dnr som du får när de bekräftar mottagandet av ansökan. Sen bifogade jag pdf med personliga brevet samt ev intyg. Även det mailet får man en bekräftelse och refnr att de mottagit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp