Precis innan inledande, skrev lite tokigt tidigare idag...Betalade du bort småskulder under inledande? Det får man väl inte?
Precis såVad menas med kostnader för sjukdom upp till högkostnadsskydd?
Är det läkarbesök och kostnad för mediciner upp till att man får frikort?
Vi sökte samtidigt, jag fick avslag pga leasingbil och sambon fick godkänd sanering. Nu har även jag inledande ett år senare.Finns det någon som har sökt skuldsanering tillsammans med make/maka men bara en av er blivit beviljad?
Aha, vi har också Leasingbil... Hur kunde det vara anledning till avslag?Vi sökte samtidigt, jag fick avslag pga leasingbil och sambon fick godkänd sanering. Nu har även jag inledande ett år senare.
Onödig kostnad som kunde läggas på att betala borgenärer tror jag samt att vid en skuldsanering så får man inte behålla pengar för att finansiera sin leasingbil och det blir svårt när när man lever på existensminimum.Aha, vi har också Leasingbil... Hur kunde det vara anledning till avslag?
Jag förstår. Vi hade kanske kunnat hitta någon som "hyr" bilen av oss men inte som kan ta över avtalet. Kan kronofogden se att man har avtalet om man inte säger något?Onödig kostnad som kunde läggas på att betala borgenärer tror jag samt att vid en skuldsanering så får man inte behålla pengar för att finansiera sin leasingbil och det blir svårt när när man lever på existensminimum.
@Kimsan72 du har koll på detta.
Jag förstår. Vi hade kanske kunnat hitta någon som "hyr" bilen av oss men inte som kan ta över avtalet. Kan kronofogden se att man har avtalet om man inte säger något?