- Meddelanden
- 71
- Mottagna reaktioner
- 60
- Poäng
- 187
Alltså sen inledande av skuldsanering så ekar ju postlådan tomt.
Vilket varit skönt men oerhört konstigt.
Men nu sista veckan varit med om 2 "roliga" saker.
Först fick jag brev från skatteverket att jag måste betala min skatteskuld senast 26 dec annars går den till kronofogden.
Hela summan plus ränta från i november ska betalas.
Roliga är att strax efter inledande så fick jag brev att jag inte skulle betala skatteskulden från i år då den uppstog innan inledande.
För att vara på den säkra sidan att jag förstått rätt så kontaktade jag dom och jo det stämde jag skulle inte betala in kvarskatten.
När jag får betalplanen så ser jag ju med att den är med där.
Har dom ingen koll eller så på skatteverket
Sen kom ett brev från ett inkasso...fick panik först om jag missat något nyss men öppnade...
Där stog att min skuld är såld/övertagen till annat bolag men att det typ inte skulle beröra mig så sett för att den är upptagen i skuldsanering...
hmmm ok....vad menar dom med det egentligen
Vilket varit skönt men oerhört konstigt.
Men nu sista veckan varit med om 2 "roliga" saker.
Först fick jag brev från skatteverket att jag måste betala min skatteskuld senast 26 dec annars går den till kronofogden.
Hela summan plus ränta från i november ska betalas.
Roliga är att strax efter inledande så fick jag brev att jag inte skulle betala skatteskulden från i år då den uppstog innan inledande.
För att vara på den säkra sidan att jag förstått rätt så kontaktade jag dom och jo det stämde jag skulle inte betala in kvarskatten.
När jag får betalplanen så ser jag ju med att den är med där.
Har dom ingen koll eller så på skatteverket

Sen kom ett brev från ett inkasso...fick panik först om jag missat något nyss men öppnade...
Där stog att min skuld är såld/övertagen till annat bolag men att det typ inte skulle beröra mig så sett för att den är upptagen i skuldsanering...
hmmm ok....vad menar dom med det egentligen

När det gäller skatteskulden, så är våra myndigheter SEGA och byråkratin föråldrad. Du har sett skatteskulden upptagen i Din betalplan, så jag hade inte varit orolig alls...