Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kort om mig
28år, har 1.3 mille hos kronokalle, jobbar 100%

har vid 3 tillfällen sökt Skuldsanering, fått avslag pga CSN (återbetalningsskyldig 124k hela den skulden är hos kronokalle)

Första 2 handläggarna gav mig avslag för att csn menar på att jag bidragsfuskat (jag fick ett missbrukåterfall & åkte aldrig iväg till plugget sen va pengarna slut & då ville jag göra en återbetalningsplan men det gick dom inte med på)

3e handläggaren sa ”har du ingenting i brottsregistret så ser jag inga problem” & jag har inget i brottsregistret men då ändrade hon sig & sa att skulden va för nära i tid (snart 3 år sen)

Jag har flera gånger försökt förhandla med CSN men dom säger bara nej

så vad kan jag göra egentligen?
Jag har idag ansökt på nytt men vet ju vad svaret kommer bli.. & jag känner att jag tappar livsgnistan mer & mer, jag är liksom trött på att pissa i motvind & bara stå på ruta 1 resten av mitt liv

Om csn fortsätter yttra sig likadant så lär det fortsätta i samma linje ett tag, du kan nog vänta till du fyllt 30 åtminstone innan det borde vara någon större poäng att söka igen.

Har ansökt om skuldsanering i september. Men i maj fick jag ett avgångsvederlag på 54000.
Det har gått till privata skulder tex tandläkare m.m .Har haft utmätning i snart 8 år. Hur ställer sig handläggarna sig till detta. Hur långt tillbaks kollar de kontoutdrag.
Har inte fått ngt meddelande från dem mer än att de mottagit anmälan.

Dom kollar inga kontoutdrag om du inte ger dom dessa.

Är långivare generellt emot en skuldsanering?
Vill dom hellre se en på löneutmätning i oändlighet?

De flesta har nytta av skuldsaneringen och håller sig från allt för vidlyftiga krediter framöver.

En del kommer det inte hjälpa om dom så fick skuldsanering 5 gånger om.
Man häpnas lite av att man efter avslutad skuldsanering köpt hus, utan kontantinsats, så ett blancolån för att få till det, ytterligare blanco för kök och badrumrenovering och till kontantinsats för bil och annat som köps på avbetalning. Ytterligare en bil på privatleasing, en stor kåpsläpvagn och en stor husvagn på avbetalning.

Allt pekar åt ett håll där.

De flesta har nytta av skuldsaneringen och håller sig från allt för vidlyftiga krediter framöver.

En del kommer det inte hjälpa om dom så fick skuldsanering 5 gånger om.
Man häpnas lite av att man efter avslutad skuldsanering köpt hus, utan kontantinsats, så ett blancolån för att få till det, ytterligare blanco för kök och badrumrenovering och till kontantinsats för bil och annat som köps på avbetalning. Ytterligare en bil på privatleasing, en stor kåpsläpvagn och en stor husvagn på avbetalning.

Allt pekar åt ett håll där.
Det är så man ska kunna lägga ut på sin instagram och facebook hur lycklig man är med sitt perfekta liv.

Det är så man ska kunna lägga ut på sin instagram och facebook hur lycklig man är med sitt perfekta liv.
Kanske. Sådana har jag inte stött på jättemånga av som jag kommer på faktiskt. Men det är nog rätt många som kanske egentligen inte borde ta sig råd att bygga nya hus egentligen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp