Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
rent teoretiskt så ska du anmäla vinsterna till kf som eventuellt beslutar att du ska betala in dem som extrabetalning. Lär dock inte hända på småsummor. Såg ett fall där någon vunnit på triss under skuldsaneringen och ej meddelat det, den blev hävd…

sen vinner man aldrig i längden på spel, så du bör undvika det helt och hållet…

Jag minns att jag läst om detta fall oxå, men det handlade om flera hundratusen kronor i vinst…att likställa med ett större arv, etc…

Jag minns att jag läst om detta fall oxå, men det handlade om flera hundratusen kronor i vinst…att likställa med ett större arv, etc…

ja precis tror knappast man blir av med saneringen för småsummor. Rekommenderar dock absolut inte att spela när man har existensminimum… risken är stor att när man väl förlorar så börjar nedåtspiralen

Ah ok. Ja några sådana summor lär jag aldrig kommer upp i. Nja var mer små spel för att dryga ut kassan enstaka tillfällen.

Men som sagt vill inte riskera saneringen så eventuellt skiter jag i det helt då. Saneringen betyder liksom allt.

Jag tror att skulle man säga till krf att man vunnit tex 30.000 men skulden är 2 miljoner så skulle dom ju ändå vilja att man betalade in allt till dom.

Vinner man kanske 500kr tänker jag att dom kanske kan låta en behålla det? Men som vinner man flera 100.000 på bingolotto så förlorar man nog allt. Med all rätt.

Vad händer om en borgenär varken godkänner eller motsätter sig en betalplan?
Dom ger fan i att svara helt enkelt.

rent teoretiskt så ska du anmäla vinsterna till kf som eventuellt beslutar att du ska betala in dem som extrabetalning. Lär dock inte hända på småsummor. Såg ett fall där någon vunnit på triss under skuldsaneringen och ej meddelat det, den blev hävd…

sen vinner man aldrig i längden på spel, så du bör undvika det helt och hållet…
Om man mot förmodan skulle vinna på Triss, kan man inte be en förtrolig lösa in den åt en?

Om jag inte har fel så är det en jurist hos tingsrätten som tittar på det och det är ingen rättegång så nej.

Det är en domare som avgör målet, ibland har dom jobbat själv, ibland är det någon stackars notarie som fått reda ut allt

Vad händer om en borgenär varken godkänner eller motsätter sig en betalplan?
Dom ger fan i att svara helt enkelt.

Dom måste delges förslaget till skuldsanering och det kan ta sin lilla tid, ibland kungörs det. Ibland får kanske en ambassad jobba lite, ibland får verkställighet eller delgivare ut och leta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp