Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur lång tid tog det för er från att förslag om betalplan skickats ut tills ni fick beslut om skuldsanering eller ej?
Går som på nålar och kollar poit varje dag nu när det gått en månad ungefär och inte hört något.

Hur lång tid tog det för er från att förslag om betalplan skickats ut tills ni fick beslut om skuldsanering eller ej?
Går som på nålar och kollar poit varje dag nu när det gått en månad ungefär och inte hört något.
Sambon fick sin betalplan i december och fick beslutet i juni. Tror dock majoriteten får snabbare beslut.

Vad brukar det ta ? 2 mån ?

Då får du nog inget samtal innan beslut om du inte behöver förklara något en borgenär "hittat" då det var rätt exakt sådana slags frågor jag fick via telefon.
Ja jag hoppas att det går smidigt utan krångel från borgenärer för det är sådana stora summor nu när allt legat hos kronofogden i 1,5 år att jag skulle ha löneutmätning resten av livet. Räntorna är helt sinnessjuka.

Ja jag hoppas att det går smidigt utan krångel från borgenärer för det är sådana stora summor nu när allt legat hos kronofogden i 1,5 år att jag skulle ha löneutmätning resten av livet. Räntorna är helt sinnessjuka.
Jag håller tummar och tår för dig :folded:

Ingen aning faktisk. Jag hade snöat in mig på att dom hade 3 veckor på sig att komma in med svar och sedan fick man slutgilltigt beslut. Men är väl säkert då minst 2 månader. Jäkla seg väntan.
Ja förstår dig verkligen , en kompis till mig blev så besviken för säkert en månad sen nu efter inledande blev det avslag ! Helt knäckt blev han och det förstår jag verkligen ! Man hoppas ju så mycket

Ja förstår dig verkligen , en kompis till mig blev så besviken för säkert en månad sen nu efter inledande blev det avslag ! Helt knäckt blev han och det förstår jag verkligen ! Man hoppas ju så mycket

Fyfasiken. Förstår det. Får man fråga varför han fick avslag?
Läst att det inte är allt för vanligt att få avslag efter inledande. Så kan tänka mig käftsmällen man känner när man får det beslutet.. :/

Mer rädd att dom ger avslag för det :) att det blir mindre för företagen :)

Det är inte en fråga som väger så tungt alls. Det är mer en beräkning bara, men den ska ju vara korrekt.

Vi ska skicka in ansökan om skuldsanering, som det är i dagsläget så kommer vi inte aldrig någonsin kunna betala av tack vare att räntan tickar på..
trots inbetalning på ca 10000kr med löneutmätning varje månad så ökar skulderna med några tusen varje månad…

tycker det känns så jobbigt med samtalet med handläggaren.. kan jag be min man ha det istället för mig, för jag fixar inte det… jag kan intyga på heder och samvete genom skriftligt..
känns så jobbigt att det ska sätta stopp
Någon som INTE haft ett samtal?

Du förväntas nog kunna ha samtalet själv, vet inte om motsatsen kan innebära avslag på grund av bristande samarbete

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp