Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nämns det inte i skuldsaneringslagen lite luddigt också tro. Min handläggare sade likadant som dig iaf, att beslutet fattas av KFM i slutändan och att avbryta ett inledande pga motsättning av borgenär är mer avvikande än omvänt, förutsatt att uppgifter varit korrekta.
Tänker att statistik inte behöver vara nödvändig för att styrka information på olika sätt, ungefär som rättslig praxis inte heller kräver det, och även om det hade funnits hade inte ens det behövt betyda så mycket då besluten är så individuella.
Jag har även varit med i detta forumet i mer än tre år samt lusläst allt jag kommit över under dessa åren och jag har inte sett någon som fått avslag efter inledande pga att borgenären motsatt sig. Det händer säkerligen någon gång men då är det som sagt något nytt som tillkommit som varit av allvarlig karaktär och inte pga att en borgenär tycker att den ska ha mer pengar osv.

Du var så tydlig i exakt hur det förhöll sig
"
Det brukar bli till gäldenärens fördel dvs kronofogden brukar gå på linjen att du är skälig samt insolvent.
Det som brukar vara till borgenärens fördel är om nya uppgifter kommit in som inte framgick innan och anses vara av betydande karaktär."
så jag tänkte det fanns någon fakta bakom det hela, du behöver inte leta i någon avhandling, det räcker ändå.

"
Det brukar bli till gäldenärens fördel dvs kronofogden brukar gå på linjen att du är skälig samt insolvent.
Det som brukar vara till borgenärens fördel är om nya uppgifter kommit in som inte framgick innan och anses vara av betydande karaktär."
så jag tänkte det fanns någon fakta bakom det hela, du behöver inte leta i någon avhandling, det räcker ändå.
”Brukar bli” är väl ändå inte så exakt, om man ska vara språkpolis. Definitionen exakt är ju mer definitiv än så.

"
Jag skrev det brukar bli.

Jag förstår att det blir ett nästa steg efter inledande men det står ändå att de påbörjar en mer omfattande utredning, det är det jag undrar vad som menas med det innan betalplan skickas ut? Trodde att utredningen redan gjort om man platsar in på skuldsanering

Jag förstår att det blir ett nästa steg efter inledande men det står ändå att de påbörjar en mer omfattande utredning, det är det jag undrar vad som menas med det innan betalplan skickas ut? Trodde att utredningen redan gjort om man platsar in på skuldsanering
De kollar så att uppgifterna stämmer i jämförelse med vad borgenärerna skickat in.
Ibland vill de att man ska redovisa vissa saker så som tex varför man tagit vissa lån osv.

Någon som minns hur lång tid ca ni fick vänta från att ni godkände förslag på skuldsanering till beslut? Godkände mitt förslag 4 veckor sedan imorgon. Inte hört något sedan dess.
Den 13/7 godkände jag förslaget och i går kom beslutet. Så lite drygt en månad tog det.

Det är nog förslag till skuldsanering som skickas ut. Där kan det finnas en betalplan men långt ifrån alltid

Finns det någon här som valt att plugga och ta csnlån under slutåret av skuldsanerimg ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp