- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
23.58, borde polisanmälas för bedrägeri!
Det finns nog diverse rubriceringar han skulle kunna utredas för. Att överklaga något sista dagen 23.58 är inte olagligt
23.58, borde polisanmälas för bedrägeri!
Han har väl läst till eller en del av juristprogrammet tror jag. Han verkar lusläst allt kring processrätt....Japp, det gör han. Jag har fått en stämningsansökan via Tingsrätten på "hittepåavgifter" från 2013/2014. Han menar att jag ansökt 30 ggr på ett år och till en avgift på 333 kr/gång = 9.999 kr + årlig ränta på 36%. Det bolaget som den påhittade fordran finns i ligger på Irland och vips kan han använda sej av något som heter "Europeiskt småmålsförfarande" som bl a innebär att man inte kan överklaga Tingsrättens dom.
Nej det är inte olagligt men om skulden inte existerar så är det olagligt.Det finns nog diverse rubriceringar han skulle kunna utredas för. Att överklaga något sista dagen 23.58 är inte olagligt
Har du inte sparat avtal osv så är det inte lätt att bevisa sin oskuld. Det enda jag kan tipsa om är att begära ut datum och summa för lånet och jämföra det med sina kontoutdrag.Men man måste ju haft något med detta företag att göra någongång. De kan ju inte gå in och välja en random person som har utmätning eller sanering och hitta på. Då finns det ju inga ”spår” av ex en ansökan
Grejen är att han gör allt i sista sekunden. När en dom vinner laga kraft är det omöjligt att göra något åt det.Har du inte sparat avtal osv så är det inte lätt att bevisa sin oskuld. Det enda jag kan tipsa om är att begära ut datum och summa för lånet och jämföra det med sina kontoutdrag.
Lize, hur mycket kräver han dig på sammanlagt?Japp, det gör han. Jag har fått en stämningsansökan via Tingsrätten på "hittepåavgifter" från 2013/2014. Han menar att jag ansökt 30 ggr på ett år och till en avgift på 333 kr/gång = 9.999 kr + årlig ränta på 36%. Det bolaget som den påhittade fordran finns i ligger på Irland och vips kan han använda sej av något som heter "Europeiskt småmålsförfarande" som bl a innebär att man inte kan överklaga Tingsrättens dom.
9.999 kr + 36% årlig ränta från 2013, vilket i dagsläget blir över 100 tkr. Jag har bestridit kravet givetvis. Jag har aldrig tidigare fått något krav på dessa avgifter och de har aldrig lämnats till KFM, så detta är ett nytt förfarande från hans sida.Lize, hur mycket kräver han dig på sammanlagt?
Han hävdar ju dock enligt sitt avtal att det finns ett avtal och en skuld. Ser man det på det sättet är det inte så konstigtNej det är inte olagligt men om skulden inte existerar så är det olagligt.
Ok men hade du en skuld till dom från början eller är det helt påhittat från deras sida?9.999 kr + 36% årlig ränta från 2013, vilket i dagsläget blir över 100 tkr. Jag har bestridit kravet givetvis. Jag har aldrig tidigare fått något krav på dessa avgifter och de har aldrig lämnats till KFM, så detta är ett nytt förfarande från hans sida.
Jag har lånat och återbetalat allt och det är vi helt överens om, men detta är en påstådd avgift utöver det som inte har med mina lån att göra, utan han påstår helt sonika att jag ansökt 30 ggr under ett års tid och att det kostat 333 kr/gång. Ett sådant påstående kan han rikta mot vem som helst, han menar på att man inte behöver bli beviljad lånet utan det räcker att man bara har ansökt, han jämför det med att ha ett mobilabonnemang eller gymkort... Han sitter på tusentals namn och personnummer som han fått genom KFM. Det är inte deras fel att vi har ett alldeles för öppet samhälle, där man kan få ut alla uppgifter från myndigheterna, han har utnyttjat systemet för sina bedrägerier.Ok men hade du en skuld till dom från början eller är det helt påhittat från deras sida?