Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
500.000kr betalar du lätt av på 5 år med ca 8300kr/mån vilket ger dig betydligt mycket mer kvar på en heltidslön än om du ansöker om Skuldsanering. Speciellt att du inte ännu hamnat hos inkasso så kolla med dem ang att frysa räntan och göra upp en betalningsplan alt. ta en samlingslån. Åker du på Skuldsanering eller löneutmätning får du leva på existensminumum i 5 år (ca 4700kr/mån) så ta absolut inte lättvindigt på att söka skuldsanering om du inte är redo att grovt offra din ekonomiska sits i 5 år. Det är inte värt det. Lös det på egen hand. Din Skuld & Budgetrådgivare kan absolut hjälpa dig med det tekniska över hur du går tillväga.

Vad är det som är 4700 kr?

Vad är det som är 4700 kr?
Förbehållsbeloppet, man får behålla efter att boende är betalat. Det är inte kul men så är det.

Från KF hemsida:

Hur stort är normalbeloppet?​

Kronofogden bestämmer hur stort normalbeloppet ska vara en gång per år. Normalbeloppet är kopplat till konsumentprisindex som SCB fastställer på regeringens uppdrag.

För 2021 är normalbeloppet:

• 5 016 kronor för en ensamstående vuxen
  • 8 287 kronor för sammanlevande makar eller sambor
  • 2 662 kronor för barn till och med 6 år
  • 3 064 kronor för barn 7 år eller äldre

Vad kan påverka storleken på normalbeloppet?​

Det är bra att veta att normalbeloppet för barn påverkas av till exempel

• underhållsbidrag,
  • barnbidrag eller
  • studiebidrag.

Förbehållsbeloppet, man får behålla efter att boende är betalat. Det är inte kul men så är det.

Aha, 4700 stämde nog kanske för 5-6 år sedan. Normalbeloppet som du nu verkar hänvisa till är 5016 kr för ensamstående vuxen år 2021.
I förbehållsbelopp ingår även hyra och en del annat

Jag får behålla strax över 6000:- efter hyran är betald enligt Kfm första uträkning nu under inledande. Det är för mig enorma pengar att röra mig med jämfört med hur man levt under herrans massa år.

Jag får behålla strax över 6000:- efter hyran är betald enligt Kfm första uträkning nu under inledande. Det är för mig enorma pengar att röra mig med jämfört med hur man levt under herrans massa år.
Tack Lasseman och Sulanbulan. Jo klart det skiftar emellan sökandes. Och absolut är 6000kr+ riktigt bra om man jämför med om man haft en stor löneutmärning eller betalat skulder själv för hela sin lön. Summan av karde här är till Jonte123 att bereda sig på att det då är dessa summor det handlar om att överleva på i jämförelse med att själv kämpa för att få till en egen betalningsplan på ca 8000-9000kr/mån direkt med långivaren eller ett samlinglån. Som sagt Jonte123. En Skuldsanering är inget du ska ta lättvindigt på om du kan lösa din situation själv.

Tack Lasseman och Sulanbulan. Jo klart det skiftar emellan sökandes. Och absolut är 6000kr+ riktigt bra om man jämför med om man haft en stor löneutmärning eller betalat skulder själv för hela sin lön. Summan av karde här är till Jonte123 att bereda sig på att det då är dessa summor det handlar om att överleva på i jämförelse med att själv kämpa för att få till en egen betalningsplan på ca 8000-9000kr/mån direkt med långivaren eller ett samlinglån. Som sagt Jonte123. En Skuldsanering är inget du ska ta lättvindigt på om du kan lösa din situation själv.
Jo då min UC är så dålig tror ja att jag kan glömma samlingslån just nu iallafall, sen är det ju inte säkert skuldsanering blir beviljad heller. Känner bara just nu att jag inte orkar kämpa och betala på alla olika lån längre så på ett sätt hade det nog varit skönt att släppa allt. Får kanske avvakta och se vad skuld och budget rådgivaren säger, träffar dom om cirka 2 veckor. Tack för bra info iallafall.

Hänger mycket på handläggaren.
Jag fick först världens tröttaste handläggare, vilket jag kände direkt då hon ringde. Hände inget på flera veckor, jag ringde och mailade, hon skulle ta hand om min ansökan sa hon. Men till sist fick jag höra att hon inte hade gjort det och istället gått på semester, så då fick jag en annan handläggare. Hon ringde upp samma dag, och samma dag tog hon även beslut om inledande. Hade inte jag kontaktat dom hade jag knappast fått svar än.
Detta gäller i princip allting.
Galet hur det skiljer sig mellan beroende på vem som är handläggare, sen har de alltid en lista med hög-prio och låg-prio inget de nämner. Men det finns där kan jag garantera. Tur att det ordnade sig för dig.

Detta gäller i princip allting.
Galet hur det skiljer sig mellan beroende på vem som är handläggare, sen har de alltid en lista med hög-prio och låg-prio inget de nämner. Men det finns där kan jag garantera. Tur att det ordnade sig för dig.

Hög-prio och Låg-prio? Vad menas med det? Att dom tar i första hand folket som dom själva tycker är prio 1 från högen och handlägger det? Vore ju jävligt dåligt i så fall..

Hög-prio och Låg-prio? Vad menas med det? Att dom tar i första hand folket som dom själva tycker är prio 1 från högen och handlägger det? Vore ju jävligt dåligt i så fall..
Kan tänka mig att de med lång skuldsättning och med barn prioriteras upp.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp