Jag har också fått ett likadant, fastän jag fått ett tidigare, den gången utan räntesatsen angiven.Konstigt för vi har fått ett sånt brev innan också. Jaja inget att oroa sig för då
Ja det blir nog bra.
Glöm inte att begära omprövning igen när karln fått inkomst på nytt.
Är det omprövning är det kfm som beslutar. Har för mig att 20-30% ändras ellee hävs vid omprövningTack så jättemycket! Står att motparten begärt omprövning och vill häva skuldsaneringen.
Tänkte vara lika ärlig som vid utmätning och inledande. Skulle inte ljuga för en myndighet och dessutom inte när jag fått ny chans i livet. Bara tacksam.
Är det skusan som beslutar eller går allt då till tingsrätten? Är det enkelt att få avslag och förlora skuldsaneringen?
Det är inte så att man måste ha skulder hos inkasso eller kfm för att få skuldsanering, men det är inte så många som får det som inte fått skulder till kfm/inkasso. Skuldsaneringshandläggarna brukar också vilja se att kfm gjort klart minst en utredning, och det förutsätter att det finns skulder att utreda betalningsmöjligheterna kringHar nu ansökt om skuldsanering och som jag förstått så kommer det ta lång tid innan jag får höra något.
- Är det en försvårande sak att jag inte har någon betalanmärkning och inte finns hos inkasso än? Har ju försökt betala mina skulder, dock bara lägsta summa som i princip inte sänker eller förkortar skulden eller tiden?