Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ah ok. Tack Lasseman!

Idag dök det upp ett brev från Axactor till min man. Det är dom som tagit över hans skuld från BN. Det står Denuntiation som överskrift, vad menas med detta? Och varför skickar de ut detta nu efter inledande? Det är inte daterat men på räntan står det till och med dagen innan han fick inledande... Dom måste väl ha koll på hans inledande?

Det betyder att skulden nu är deras (axator)

Konstigt för vi har fått ett sånt brev innan också. Jaja inget att oroa sig för då

Konstigt för vi har fått ett sånt brev innan också. Jaja inget att oroa sig för då
Jag har också fått ett likadant, fastän jag fått ett tidigare, den gången utan räntesatsen angiven.

Ja det blir nog bra.
Glöm inte att begära omprövning igen när karln fått inkomst på nytt.

Tack så jättemycket! Står att motparten begärt omprövning och vill häva skuldsaneringen.
Tänkte vara lika ärlig som vid utmätning och inledande. Skulle inte ljuga för en myndighet och dessutom inte när jag fått ny chans i livet. Bara tacksam.

Är det skusan som beslutar eller går allt då till tingsrätten? Är det enkelt att få avslag och förlora skuldsaneringen?

Tack så jättemycket! Står att motparten begärt omprövning och vill häva skuldsaneringen.
Tänkte vara lika ärlig som vid utmätning och inledande. Skulle inte ljuga för en myndighet och dessutom inte när jag fått ny chans i livet. Bara tacksam.

Är det skusan som beslutar eller går allt då till tingsrätten? Är det enkelt att få avslag och förlora skuldsaneringen?
Är det omprövning är det kfm som beslutar. Har för mig att 20-30% ändras ellee hävs vid omprövning

Har nu ansökt om skuldsanering och som jag förstått så kommer det ta lång tid innan jag får höra något.
- Är det en försvårande sak att jag inte har någon betalanmärkning och inte finns hos inkasso än? Har ju försökt betala mina skulder, dock bara lägsta summa som i princip inte sänker eller förkortar skulden eller tiden?

Har nu ansökt om skuldsanering och som jag förstått så kommer det ta lång tid innan jag får höra något.
- Är det en försvårande sak att jag inte har någon betalanmärkning och inte finns hos inkasso än? Har ju försökt betala mina skulder, dock bara lägsta summa som i princip inte sänker eller förkortar skulden eller tiden?
Det är inte så att man måste ha skulder hos inkasso eller kfm för att få skuldsanering, men det är inte så många som får det som inte fått skulder till kfm/inkasso. Skuldsaneringshandläggarna brukar också vilja se att kfm gjort klart minst en utredning, och det förutsätter att det finns skulder att utreda betalningsmöjligheterna kring

står så här: Det har kommit in en ansökan om omprövning av ditt beslut om skuldsanering från ****. **** yrkar att ditt beslut om skuldsanering ska upphävas.

Kronofogden ska pröva ansökningar om omprövning, vilket kan leda till att beslutet om skuldsanering ändras eller att skuldsaneringen upphävs (avbryts).

För att vi ska få ett bra underlag för beslut, får du nu möjlighet att skriftligen yttra dig över borgenärens ansökan och andra handlingar, se bilaga.

Men nu är det ett annat kontor som handlägger och annan handläggare än den jag hade? Min skuldsaneringsansökan hanterades i göteborg och nu är det malmö?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp